Mengapa wajah Hamid Albar Pucat Lesi Akhir akhir ini?

 Tak seperti diawal siasatan dan tuduhan dahulu, Syed Hamid yang selalu bercakap besar dan bercakap kurang ajar berkaitan kes liwat, nampaknya akhir akhir ini wajahnya tak seceria dahulu, agaknya mengapa? pening kepala.. tertekan kerana tidak mempunyai bukti atau menerima tekanan dan amaran keras dari negara Asing? dulu bukan main egonya bercakap Anwar pelapor kepada negara asing, tapi sejak akhir akhir ini setelah diberi amaran oleh setiausaha Amerika Condaliza rice Syed hamid kini bertukar wajah dan cara bercakap walaupun masih dan tetap kurang ajar. apakah kini dia sudah sedar tidak ada kes yang kuat untuk membawa Anwar ke Mahkamah?



Andai dia terus kan hasrat bosnya itu, kita mungkin menghadapi sekali lagi krisis ekonomi yang teruk akibat dari tekanan negara luar, sebelum ini negara seperti Jepun yang tidak pernah mencampuri urusan dalaman Malaysia kini tegas membantah penahanan Anwar, wajah Syed Hamid seakan lebih tertekan apabila Wan Azizah mengumumkan secara mengejut perletakan Jawatan sebagai Mp Permatang pauh untuk memberi laluan kepada Anwar.

apakah siasatan yang dihantar ke pejabat peguam negara benar benar kukuh dan sempurna? atau ada tekanan dari team lain menganggu Konspirasi mereka? sebelum ini khabar angin bertiup kencang Zaid Ibrahim akan meletak jawatan malah ada yang mengatakan Zaid Ibrahim sudahpun menyerahkan surat perletakan jawatan pada 7 julai, mengapa tiba tiba Zaid Ibrahim membuat kenyataan yang dia tak akan meletakkan jawatan? malah lebih pedas lagi zaid mengatakan dia diminta meletak jawatan dari dalam kerajaan dan dari pembangkang. umum sedia maklum Zaid Ibrahim memegang Porfolio yang menjaga badan kehakiman. walaupun Zaid Ibrahim ini dari segi moralnya sedikit tercemar tetapi dari soal keluhuran Undang undang selalu dipertahankan.

berita bertiup kencang Syed Hamid Albar menerima tekanan dari dalam kabinet sendiri. malah ada cawangan MCA secara terbuka minta pendakwaan dihentikan, saya kira seluruh parti komponen kini mendesak agar pendakwaan ini dihentikan. yang bercakap soal liwat ini hanya pemimpin Umno, syed hamid kini hanya ada pilihan " Do or Die". kalau dia tak dakwa dia dan teamnya Musa Hassan dan Gani patail bakal menerima akibatnya. kalau diteruskan tekanan dari dalam parti dan luar negara memuncak. andai dia terus dia kalah, dia hentikanpun mereka akan kalah.

Malaysia bakal menerima tekanan yang kuat andai Anwar didakwa!! ingat PM sendiri terlibat dalam skandal minyak(oil for Food) di Iraq yang didakwa oleh PBB, apakah ini tekanan yang bakal diterima PM kita? sekurang kurangnya Konspirasi Zaman Tun mahathir dia tidak terlibat dengan skandal luar Negara. malah kini pentadbiran Abdullah semakin runsing dan pening. andai Anwar tidak didakwa, sudah pasti 16 september Anwar berjaya membentuk Kerajaan.

No comments

Powered by Blogger.