Beng Huat janji sokong DAP

Beng Huat mengakui, tindakannya membuat kenyataan berbaur ugutan itu tidak wajar, menjejaskan imej Kerajaan Negeri dan DAP secara tidak langsung meskipun selaku wakil rakyat, beliau bertanggungjawab untuk menyuarakan rasa tidak puas orang ramai terhadap keputusan itu.

“Saya akan terus bersama parti untuk melaksanakan agenda perjuangan DAP atas kapasiti saya sebagai wakil rakyat Jawi demi kepentingan rakyat kawasan ini dan juga seluruh Pulau Pinang,” katanya dalam satu kenyataan media, di sini, semalam.

Beng Huat mengakui tindakan itu dilakukan atas dasar keprihatinan sebagai seorang wakil rakyat setelah banyak kali menyuarakan rasa tidak puas hati rakyat kawasan itu terhadap dasar Kerajaan Negeri.

“Saya berjanji akan terus menyokong DAP dan Kerajaan Negeri untuk membawa pembangunan yang dapat memberikan manfaat kepada warga Nibong Tebal dengan lebihan pendapatan yang dapat dijana melalui dasar Kerajaan Negeri,”katanya.

Beng Huat sebelum ini menyatakan hasrat untuk keluar dari DAP dan menjadi ADUN Bebas jika Kerajaan Negeri enggan memansuhkan caj letak kereta yang dikuat kuasa di daerah itu sejak 1 Januari lalu.

No comments

Powered by Blogger.