1MDB Dan Najib: Madah Berhelah

1MDB di tubuhkan pada tahun 2009. Di beri dua bidang tanah untuk di bangunkan. Tanah TRX dan Sg Besi di bawah harga pasaran. Berbekal wang pinjaman dari agensi kerajaan. Dua bandar canggih yang bakal mengatasi pencapaian segala mantan. Pengumuman di buat secara besar besaran. Pelabur asing akan melabur wang ber tan tan. Namun hajat tak kesampaian. Oleh Petrosaudi di tipu sakan. Pelaburan bertukar menjadi pinjaman. Berbillion hilang di Pulau Cayman. Tunai dan unit dah tak tahu di bezakan.

Namun cita cita Najib harus di terusi. Maruah PM di pertahan mesti. Berbillion ringgit perlu segera di cari. Mengantikan berbillion yang di curi Petrosaudi. Satu persatu jaanakuasa kemudian beli. Sebagai cagaran bagi pinjaman yang di beri. Dengan harga pasaran jauh melebihi. Alasan pembelian harus di beri. Konon nya kesilapan lampau Tun M harus di betuli. Maruah Melayu perlu di kembali. Tarif letrik tak akan membebankan lagi.

Dengan hutang RM42 billion yang harus di tanggung. Namun projek KLIFD dan Bandar Malaysia masih tergantung. Tanah yang di beli kekal kosong. Hanya tampak pagar yang mengepong. Angan angan Najib kini kekal terapong. Untuk menjadi PM yang teragong. Negarawan ulung yang di junjung dan di sanjung. Impian kosong yang membebankan kantong. Kini 1MDB memerlukan pelampong. Seluruh rakyat terus lena di kelentong. Konon suatu hari nanti 1MDB pasti akan untung. Ibarat tin kosong. Menang sorak tergadai kampong.

1MDB apa manfaat pada rakyat?. Wang RM2.6 billion dari mana dan siapa yang dapat?. Suatu soalan tepat. Padat dan nekad. Yang membuat Najib melompat pucat. TSMY dan DSSA di pecat. Perkhidmatan AG di tamat. Di ganti dengan yang sependapat. Kuasa SPRM di sekat. Gabenor Bank Negara di tekan rapat. Habis di bongkar segala rahsia yang tersirat. Yang berani bertanya di tangkap dan di soal siasat. Segala siasatan kini terencat. Suatu kezaliman yang dasyat. Najib kini menarik nafas selamat. Selamat di dunia dan peduli apa dengan akhirat. Kini yang di nanti hanya lah hukuman rakyat. Dan ianya pasti berat.

Kini kepada Tun M rakyat bergantung harap. Untuk mengekang Najib dari terus menyamun dan melahap. Supaya tidur Najib mata nya tak lelap. Agar masa depan negara tidak malap. Perjuangan harus mantap. Hati harus cekal dan tetap. Solat perlu kerap. Cari lah petunjuk dalam Al Quran Al Kitab. Penyuluh jalan yang gelap.

Nukilan Bluee Oocean.
Ahad, 25 October 2015.

No comments

Powered by Blogger.