Satu penipuan secara terang2. Muka tak malu.

Oleh ramlisdar

"
Hati-hati bila baca surat khabar perdana yang banyak menipu. Kadangkala akhbar sengaja mereka2 berita sensasi nak melaga-laga kan parti2 dalam BA/BR. Contoh yang terbaik ialah isu konon YB Salahuddin Ayub nak tegakan negara Islam dengan menggunakan BA/BR sebagai platform. Ini satu penipuan. Elok YB Salahuddin sue aje surat khabar yang berkenaan. No wonder sekarang surat khabar tak laku. Tiap petang saya lihat maseh banyak yang belum terjual. Elok teruskan boycot membeli surat khabar perdana.
Masa sarapan pagi tadi (5th April 2008), terbaca dalam surat khabar News Strait Times berita Karpal Singh DAP marah akan statement konon nya dari YB Salahuddin ayub PAS, yang PAS menggunakan PR sebagai platform untok menubohkan sebuah negara Islam.

Prihatin akan implikasi statement tersebut saya immediately called YB Salahuddin Ayub. YB Salahuddin confirmed yang beliau tidak ada membuat statement saperti yang tertera dalam surat Khabar News Strait Times. Lalu saya nasihatkan YB Salahuddin supaya menalipon YB Karpal Singh, untok mnerangkan keadaan yang sebenar nya.

Kerana ada kemungkinan, YB Karpal Singh juga tidak membuat statement saperti yang tertulis dalam akhbar. Statement ini kemungkinan di tulis untok melagakan PAS dan DAP. Penting bagi kita verify apa yang tertulis dalam akhbar perdana. Tetapi kebanyakan orang akan terus menerima penulisan akhbar tanpa banyak soal, terutama nya mereka yang tidak ada source maklumat alternatif.

Penting juga kita melihat sesekali akan akhbar perdana, memantau apa yang di tulis. Dalam hal ini elok jika YB Salahuddin dann YB Karpal Singh sue News Strait times

"

No comments

Powered by Blogger.