Hukuman Rotan – Malaysia Bukan Negara Islam

Nah! sekarang ini terserlah dan ternyata benarlah, Malaysia bukan sebuah Negara Islam sebagaimana yang dilaung-laungkan oleh pemimpin Melayu di dalam BN.

Daripada atas hingga ke bawah, pemimpin dan ahli Umno perlu mengakui bahawa apa yang mereka perkatakan dahulu adalah karut dan palsu semata-mata.

Kes dan hukuman yang telah dijatuhkan ke atas Kartika Sari Dewi Shukarnor yang didapati bersalah meminum arak telah mendedahkan segala-galanya.

Selama ini mungkin rakyat menggambarkan bahawa benarlah apa yang dijerit pekik oleh pemimpin BN yang melayu itu bahawa Malaysia adalah sebuah Negara Islam. Rupa-rupanya “boooh oong” sama sekali.

Sudahlah hukuman itu sendiri tidak menepati sebagaimana hukuman yang terdapat di dalam Islam dan ianya juga sudah menjadi sejarah dan bacaan disemua peringkat, akan tetapi yang paling memalukan ialah tiadanya “penyebat” yang mahir sebagaimana yang dikehendaki oleh Islam.

Apakah itu bukan suatu perkara yang memalukan “manusia-manusia” yang mendakwa Malaysia sebuah Negara Islam?

Kalaulah tukang sebatpun tidak ada lagi, bagaimana boleh mereka mendakwa negara ini negara Islam? Bagaimana mahu menjalankan perundangan Islam yang ada dalam sebuah Negara Islam? Hairan dan memalukan sekali!

Walau bagaimanapun selagi namanya Umno, maka selagi itulah mereka tidak akan berubah untuk menerima Islam sepenuhnya. Islam mereka adalah Islam liberal. Hanya sesuainya Islam apabila sesuai dengan mereka.

Persoalannya sekarang di mana suara MUFTI DAN PARA ULAMA KERAJAAN? Mereka inilah yang sepatutnya berada di saf depan untuk menjelaskan segala-galanya.

KENAPA KAMU DIAM?

No comments

Powered by Blogger.