KLMU Indah Khabar Dari Rupa

Saya adalah merupakan salah seorang perlajar di KLMU. Keadaannya amat menyedihkan kerana, kami tidak disediakan tempat tinggal yang betul-betul selesa. Buat pada masa ini, kami hanya disediakan rumah yang bertempat Melati Utama, Wangsa Maju iaitu di Platinum Hill Condominium 12 orang untuk 1 rumah. Keadaan bilik yang sempit, almari kain yang disediakan tidak berkualiti serta tilam yang murah boleh mendatangkan ketidakselesaan bagi pelajar normal seperti kami.

Selain itu, masalah daripada segi pengakutan juga mengudang kepada masalah besar. Hal ini adalah kerana, pihak KLMU hanya menyediakan bas Leng Seng yang keadaan kerusi yang tertanggal dan bas tidak berhawa dingin serta jadual bas yang tidak munasabah. Oleh kerana jadual tidak munasabah bas ini perlajar terpaksa untuk membuang banyak masa di kolej sebagai contoh, jadual bas terakhir ke kolej adalah 12.30pm manakala kelas bermula pada pukul 4.00pm.

Bagi perlajar yang tinggal di Melati Utama terpaksa menggunakan pengakutan lain dengan menaikki teksi ke LRT Melati berharga RM4 untuk menuju ke hentian LRT Tun Sri Ismail. Kami rata-ratanya adalah bukan daripada golongan senang yang seharusnya pihak KLMU fikirkan. Selain itu, masalah lain juga boleh dilihat di kolej antaranya adalah, keadaan kelas macam “STOR” juga sikap pensyarah yang suka ponteng kelas pembelajarannya sendiri antaranya adalah S.N.Syuhada Shaharani. Sikap pensyarah tidak berdisiplin inilah yang menyebabkan kepada kegagalan kepada sesorang perlajar itu.

Dari segi perpustakaan juga amat menyedihkan kerana perpustaan tersebut tidak seperti di IPT yang lain kerana mengalami kekurangan buku serta tempat yang terlalu bising macam pasar. Saya tidak paham, bagaimanakah pihak berkenaan meluluskan kolej “SAMPAH” sebagai tempat pembelajaran yang seharusnya menyediakan tempat yang selesa bagi perlajar kerana berlajar itu adalah bukan “PERCUMA” semata-mata untuk diserahkan sebagai perlaburan pada masa hadapan.

By: Silvia

No comments

Powered by Blogger.