Tumbuk Kamalanathan: UMNO beri surat tunjuk sebab kepada Muhammad Rizuan

Astro Awani

KUALA LUMPUR: Ibu Pejabat UMNO memberikan surat tunjuk sebab terhadap Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Hulu Selangor, Muhammad Rizuan Suhaimi berikutan tindakannya menumbuk Timbalan Menteri Pendidikan, P. Kamalanathan.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menjelaskan, surat tunjuk sebab itu diberikan sebagai tindakan awal daripada parti sebelum tindakan lanjut diambil.

Katanya, UMNO memandang serius tindakan Muhammad Rizuan dan kesal dengan insiden yang tidak sewajarnya berlaku.

"Sehubungan itu Ibu Pejabat UMNO akan mengambil tindakan terhadap beliau (Muhammad Rizuan) dan telah mengajukan surat tunjuk sebab yang perlu dijawab sebelum tindakan lanjut diambil.

"UMNO juga menolak tindakan kekerasan dalam apa-apa penyelesaian masalah sebagaimana yang telah dilakukan oleh pihak terbabit terhadap Kamalanathan," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Tengku Adnan berkata UMNO tetap dengan pendirian mereka untuk menyelesaikan masalah secara bermesyuarat dan perbincangan tanpa melibatkan sebarang pertelingkahan atau kekasaran yang mengundang keadaan lebih buruk.

No comments

Powered by Blogger.