Lelaki yang berkopiah itu ex boss saya semasa di JKR Putrajaya



Lelaki yang berkopiah itu ex boss saya semasa di JKR Putrajaya.

Bos saya selama hampir 4 tahun sebagai Pengarah JKR WP Putrajaya. 2007~2011.

Sebagai QS setiap minggu rutin kami di meja mesyuarat tender peringkat JKR Pj bincang pemilihan kontraktor untuk tender projek2 kerja dan projek2 penyelenggaraan bangunan pejabat dan kuarters di Putrajaya.

Tender berjuta malah puluh juta makanan ruji kami hampir setiap minggu...

Mudah berurusan dengan beliau sebab decision beliau jelas dan praktikal. Mudah disepakati. Biasanya mesyuarat berakhir dengan jiwa yang lapang.

Tiada istilah 'wahyu' sepanjang ingatan saya sepanjang dibawah beliau. Walaupun kami faham 'wahyu' itu sentiasa turun dari langit tapi beliau telah menyerapnya sendiri dan tidak dikongsi bersama orang bawahan.

Bagi pembodek ....'wahyu' sentiasa dinanti dianggap umpama bonus untuk dilihat berjasa. Jalan pintas menaik populariti. Bukan sedikit mengguna kaedah ini untuk jadi KP. ADA BANTAHAN?!

Dato' Abd Rahim tidak begitu. Integriti beliau terserlah. Pada saya beliau seorang 'natural born leader' yang fatherly. Kami bekerja dalam keluarga semasa bersama beliau.

Sehingga beliau di'sungkit' keluar oleh pihak yang menunjuk pandai. Tak lama lepas itu beliau dituduh terlibat dalam pemberian sebutharga berharga ratusan ribu kpd keluarga beliau.

Masa dituduh muka beliau keluar dalam berita tv 8.00mlm....front page suratkhabar utama. Kisahnya....salahguna kuasa pemberian sebutharga ratus ribu.(sahaja...)

Kami yang bertahun bekerja bersama beliau kendalikan tender berpuluh juta saban minggu memang cepat terbau suatu "bullshit" sedang dilempar ke muka beliau.

Mungkin sudah jadi fitrah di negara ini yang betul-betul betul itu 'ke dalam', tersungkit, tersingkir. Banyak kali telah terjadi begitu dalam lipatan sejarah kepimpinan wilayah melayu sejak zaman Hang Nadim.

Hari ini selepas 3 tahun pertuduhan dan seminggu selepas beliau bersara Mahkamah Tinggi memutuskan beliau tidak bersalah dan dibebaskan.

Itu sebab kenapa wujud kampung hero kungfu yang menyepi diri dalam Kungfu Hustle...

Geng Kapak suka membuli.

Sekian. Untuk Rekod.

Tahniah Dato' Abdul Rahim Ahmad.
Kami berbangga dapat bekerja dengan Dato' satu waktu dulu.

Sabar itu balasannya Taqwa.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10207307420267835&id=1355086170

No comments

Powered by Blogger.