KETEGASAN TUAN GURU DALAM ISU SAKA



KETEGASAN TUAN GURU DALAM ISU SAKA

Pernah sekali saya lihat TG betul2 bengang... semasa merawat seorang kakak dgn anaknya...kakak tu sebut,"Sebelum ni saya pernah berubat dgn seorang ustaz, dia kata dia anak murid ustaz (TG), dia kata anak saya dan saya ada SAKA...". Serta merta berubah air muka TG...selepas melepaskan keluhannya beliau berkata, "Beritahu ustaz tu kata kat dia DIA BUKAN ANAK MURID SAYA.." .. Buat pertama kali saya lihat TG marah...sebab itu saya dan rakan2 perawat Darussyifa' sangat berhati2 dlm soal ini... janganlah sewenang2nya beritahu pesakit pasal SAKA-SAKA ni..sebab seperti yg TG pesan..apabila kita kata seseorang itu ada SAKA maknanya kita telah menuduh ayah,ibu, datuk atau nenek serta keturunannya pernah melakukan perkara SYIRIK dan tuduhan tersebut ada pertanggungjawabannya...Nauzubillah.

Ihsan daripada Ustaz Ikmal Zaidi Hashim
Darussyifa

No comments

Powered by Blogger.