USTAZAH PENCERAMAH BEBAS” MENGAKU IBU IMAM MAHDI MEMFITNAH KONONNYA DIPUKUL



"USTAZAH PENCERAMAH BEBAS” MENGAKU IBU IMAM MAHDI MEMFITNAH KONONNYA DIPUKUL

Seorang wanita yang dikenali sebagai “Sakinah” mengaku sebagai bakal ibu kepada Imam Mahdi membuat dakwaan kononnya dirinya dipukul oleh seorang bekas peserta Pencetus Ummah musim ke-2. Sakinah yang ingin dikenali sebagai seorang Ustazah Fardhu Ain selain mendakwa dirinya seorang penceramah bebas telah diceraikan oleh bekas suami dengan Talak 2.

Setelah dirinya ditalak 2, dia menawarkan hubungan seks kepada beberapa individu melalui media sosial agar kelak “Imam Mahdi” yang bakal dilahirkannya mempunyai bapa tiri. Antara yang terkena tempias fitnahnya ini ialah peserta Pencetus Ummah musim ke-2 seperti yang telah diviral. “Ustazah” Sakinah telah menghantar mesej tidak senonoh kepada bekas peserta Pencetus Ummah dan isterinya bagi mengganggu rumah tangga mereka.

“Ustazah” Sakinah yang telah ditalak 2 oleh bekas suaminya di Besut, Terengganu bertindak untuk datang bertemu bekas peserta Pencetus Ummah ini untuk tujuan mencari bakal bapa tiri Imam Mahdi di sebuah Pondok Moden di Damansara. Menurut ramai saksi kejadian, “Ustazah” Sakinah yang berpakaian tidak senonoh menceroboh Asrama Pelajar Lelaki di Pondok milik bekas peserta Pencetus Ummah ini cuba untuk merapatkan diri (memeluk) bekas peserta Pencetus Ummah tersebut.

Dalam kekalutan tersebut, bekas peserta Pencetus Ummah mengelak dari dirinya terkena fitnah. Namun, “Ustazah” Sakinah telah terjatuh dengan sendirinya lalu tercedera. “Ustazah” Sakinah terus membuat laporan dan dakwaan kononnya dirinya dicederakan sedangkan dia yang menceroboh ke premis tertuduh.

Tertuduh iaitu bekas peserta Pencetus Ummah juga akan mendakwa “Ustazah” Sakinah di mahkamah atas sebab menceroboh dan mengganggu ketenteraman di Pondok yang terletak di Damansara tersebut. Hal ini juga telah memberi pandangan buruk terhadap institusi Pondok miliknya selain memberi aib kepada tertuduh serta isterinya.

Oleh kerana aib telah disebar dengan cara fitnah, maka pendedahan dari pihak tertuduh bagi mempertahankan diri perlu diperjelaskan kepada umum. Ini adalah supaya masyarakat dapat mendengar hujah dari kedua belah pihak dan dapat menilainya dengan waras. Penggunaan Media alternatif ini dalah bagi meluruskan semula kekeliruan yang ditimbulkan oleh Media Arus perdana yang kehabisan isu berkualiti dan hanya membuat ulasan berdasarkan penjelasan sebelah pihak sahaja.

Tajuk-tajuk di dada akhbar serta stesyen berita arus perdana begitu mngecewakan apabila membuat putar belit dan menimbulkan kekeliruan semata-mata untuk mengejar sensasi. Jika beginilah kualiti kewartawanan Berita Harian, TV 9 dan sebagainya, maka jangan hairanlah mengapa mereka tidak mampu menandingi pengaruh media alternatif seperti MalaysiaKini dan sebagainya.

No comments

Powered by Blogger.