Roti Naik Harga Dimasa Rakyat Susah!

Selepas rakyat dikejutkan dengan kenaikan harga gula putih sebanyak 20 sen pada awal tahun baru, kini harga roti pula naik.

Tapi tak ada pulak cerita rakyat yang membantah dengan kenaikan harga gula. Katanya rakyat ok je...tapi tak tahu la kalau bantahan itu tidak disiarkan dalam tv yang dikuasai Umno.

Perasaan tak...roti putih yang ditarik subsidi naik harga. Saya suka juga makan roti sapu jem atau planta selepas dibakar. Memang sedap...

Dulu roti yang bersaiz kecil harga RM1.90 dan yang besar RM2.90. Boleh la tahan dua tiga hari. Tapi sekarang roti saiz kecil sudah jadi RM2.30 dan yang besar jadi RM3.15.

Saya tengok rakyat Malaysia biasa je beli juga roti. Tak pa la...masing-masing makan gaji kan. Jadi mungkin tak ada masalah dengan kenaikan harga roti dan gula putih.

Dengar khabar subsidi minyak masak pun nak ditarik. Bulan Mei pula harga petrol akan naik. Ok ke?

Macam mana pulak dengan caj RM50 kepada pemegang-pemegang kad kredit, rela ke? Senyap je tak ada bunyi langsung. Macam mana nak berbunyi hutang masih belum selesai.

Nak potong ada hutang lagi jadi terpaksalah tahan dan sabar je...

Alangkah seronoknya kalau Pakatan Rakyat mentadbir Malaysia, tentu dapat air percuma dan mungkin juga tidak ada pengangguran. Dalam pada itu sudah tentu harga petrol tidak akan naik.

Jadi...apa tunggu lagi rakyat Malaysia ubahlah minda dan jangan undi lagi Umno/BN. Menekan kehidupan kita. Dia kaya kita papa...

No comments

Powered by Blogger.