Beza Mca DenganUmno

Tee Hock Seng Letak Jawatan Bendahari Agung MCA

KUALA LUMPUR: Bendahari Agung MCA dan Pengerusi Perhubungan Wilayah Persekutuan, Tan Sri Tee Hock Seng telah meletakkan kedua-dua jawatan parti semalam.

Tee menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Setiausaha Agung Parti, Datuk Wong Foon Meng dan juga Presiden yang baru dipilih Datuk Seri Dr Chua Soi Lek di ibu pejabat parti tengah hari semalam.

"Saya memutuskan meletak jawatan sebab saya berkhidmat bersama Datuk Seri Ong (Tee Keat). Oleh kerana beliau tidak lagi menjadi presiden parti, saya memutuskan meletak jawatan dalam parti," katanya ketika dihubungi malam semalam.

Tee dilantik ke kedua-dua jawatan itu selepas Tee Keat dipilih sebagai presiden parti pada Oktober 2008.

Tee berkata, beliau kesal kerana jawatankuasa pusat di bawah penggal Ong tidak dapat menghabiskan penggalnya, namun berharap pucuk pimpinan baru di bawah Dr Chua akan dapat menyatukan parti.

"Saya akan terus menjadi anggota MCA tetapi tidak akan menerima sebarang tawaran balas bagi saya memegang apa-apa jawatan dalam parti. Sebaliknya saya akan beri lebih perhatian kepada kerja-kerja kemasyarakatan dan persatuan puak," ujarnya.

Wong ketika dihubungi mengesahkan Tee telah meletak jawatan tetapi enggan mengulas lanjut.

Tee Keat kalah pada pemilihan baru parti Ahad lepas dalam pertandingan tiga penjuru menentang Dr Chua dan bekas presiden parti Tan Sri Ong Ka Ting. - BERNAMA


Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.