Sinar Harian Memutarbelit Kenyataan Saya

Laporan muka hadapan Sinar Harian hari ini 30 April 2010 telah memutarbelitkan kenyataan saya dengan melaporkan apa yang saya tidak sebut. Di bawah tajuk : ‘Pemuda PAS Cabar Dedah Dalang’, saya mengira Sinar Harian

berusaha untuk melanjutkan polemik sekaligus melariskan jualan. Kenyataan saya hanyalah berikut tanpa sebarang tambahan :

1. Saya ingin merujuk kepada laporan tajuk utama di muka depan akhbar Utusan Malaysia 29 April 2010 yang memetik dakwaan terbaru blogger Kickdefella. Di antara isi kandungan laporan tersebut turut mengaitkan nama saya.

2. Suka saya memaklumkan bahawa kenyataan saya baru-baru ini yang mencabar beliau membuat lapooran polis dibuat di atas nama Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan di mana saya merupakan Ketua Penerangannya dan tidak mempunyai kaitan langsung dengan posisi saya di Pejabat Menteri Besar Kelantan sebagai Setiausaha Akhbar.

3. Merujuk kepada dakwaan terbaru beliau, isu tersebut akan dibincangkan di peringkat pimpinan parti terlebih dahulu sebelum apa-apa respon dan ulasan dikeluarkan.

4. Bagaimanapun, suka saya ingatkan, jumlah RM4 juta yang didakwa kononnya untuk tujuan gerak saraf tersebut masih kecil jika dibandingkan dengan jumlah RM77 juta yang dibelanjakan oleh kerajaan Malaysia untuk melanggan khidmat APCO. Ia masih belum termasuk penggunaan media massa eletronik dan cetak oleh kerajan Barisan Nasional untuk memburukkan imej kerajaan Kelantan semenjak 20 tahun yang lalu.


Sekian, wassalam.


AHMAD FADHLI BIN SHAARI

Ketua Penerangan,

Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan.

Bertarikh : 29 April 2010.

No comments

Powered by Blogger.