Serban Dia Kalah TG Haji Hadi, Patut La Dia Bangkang

http://www.utusan.com.my/pix/2012/1230/Utusan_Malaysia/Politik/po_02.1.jpg


KUALA LUMPUR 29 Dis. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak berhak meletakkan sebarang syarat kepada kerajaan untuk memberi penjelasan tentang amanatnya pada 1981 yang mengkafirkan UMNO, kerana perkara itu melibatkan soal akidah.

Bekas ahli seumur hidup dan aktivis Pas, Zainon Ismail (gambar) atau lebih dikenali sebagai C.N. Al-Afghani berkata, beliau hairan dengan tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat untuk menjelaskan amanat tersebut tetapi tidak pula memberi sebarang syarat ketika amanat itu dibuat 31 tahun lalu.

Katanya, tindakan Abdul Hadi meletakkan syarat menunjukkan Presiden Pas itu lebih mengutamakan politik daripada meletakkan kepentingan akidah umat Islam yang terpengaruh dengan amanat beliau sehingga sanggup mengkafirkan keluarga sendiri.


Hebat la sumber utusan ni. Kalah Haji Hadi

1 comment

Fuad said...

Persoalan yang lebih besar: Mengapa isu amanat ini ditimbulkan selepas 31 tahun dan semasa hampir pilihanraya? Adakah sebelum ini ianya 'halal' atau ulamak UMNO semuanya tidur?? Dimanakah salahnya jika TGHA meminta satu jam live di televisyen? Bukankah kerana televisyen juga yang saban hari memainkan isu ini?

Powered by Blogger.