Taktik jahat, bukti sedang terdesak


Teori perang bersenjata, pendekatan konvensional belum cukup memastikan kemenangan. Ia kerana faktor kemenangan bukan terletak hanya pada kecanggihan senjata (alat, prasarana, teknologi), sebaliknya perlu gabungan kebijaksanaan General menguruskan senjata yang dikongsi sama dengan kemahiran unit-unit yang siap-siaga untuk mengalahkan musuh!

Teori faktor kemenangan itu sedia terbukti, tatkala perang zaman Rasulullah, misalnya dalam perang Khandak atau Ahzab, ternyata pendekatan bertahan menggunakan 'parit' adalah membukti nilai pengorbanan tinggi para tentera pimpinan Rasulullah.

Ia belaku 'semata-mata keikhlasan atas nama Allah' sehingga menguasai pemikiran pihak barisan Ahzab (puak kafir): "Kehebatan pasukan pimpinan Muhammad berjaya menggali parit."

Pandangan pemuka Ahzab: "Hanya tentera yang kuat sahaja mampu menyiapkan tugas gali parit dalam saat kritikal."

Pengajaran daripada kisah singkat tentang perang Ahzab ini, sudah tentu ia menuntut peri pentingnya melaksanakan pengurusan yang menzahirkan kehebatan. Atas kehebatan yang berjaya dipamerkan (dengan izin Allah SWT) pasti menggerunkan musuh!

Musuh sedang terdesak

Dalam tempoh kebelakangan ini, gendang peperangan pilihan raya umum ke-13 sudah rancak dipalu. Ia seumpama semarak semangat pasukan perang Khandak pimpinan Rasulullah SAW. Semarak semangat itu sudah berada di pihak Pakatan Rakyat. Kejayaan menggali parit adalah nilai pengorbanan dan keikhlasan. Ia kehebatan dalaman dan luaran tentera Islam.

Pakatan Rakyat sedang giat membina kehebatan dan menggerakkan naluri keikhlasan dalam menguruskan maruah politik rakyat yang sudah dijajah sekian lama oleh sang penguasa. Sehingga kini kepimpinan Pakatan Rakyat berjaya membangkitkan semangat rakyat, antaranya melalui Perhimpunan Aman Bersih 3.0, Himpunan Hijau, Jelajah Merdeka, Gerakan Anti-Lynas (menolak kilang sisa radioaktif), Himpunan Kebangkitan Rakyat dan Jelajah Oren (membela peneroka Felda), Gerakan Solidariti Anak Muda dan Gerakan Tuntut Royalti (R) serta kebangkitan mahasiswa menuntut hak berpolitik.

Hasil daripada kebangkitan rakyat (terserlah menerusi pelbagai gerakan di atas), ia telah menimbulkan sikap berani rakyat mempersoal sang penguasa dalam pelbagai isu yang menyentuh hak mereka dan integriti kepimpinan pihak penguasa. Rakyat sudah sensitif dengan amalan rasuah, tadbir urus politik pentadbiran dan keakhlakan kepemimpinan sang penguasa. Ia cukup membuatkan sang penguasa sedang bermusuh dengan Pakatan Rakyat. Seni bermusuh itu sudah memasuki Zon Terdesak! Ia menzhirkan Pakatan Rakyat sudah berjaya mencetuskan suasana persekitaran (biah) terdesak kepada sang penguasa.

Bukti musuh Pakatan Rakyat sedang terdesak apabila terserlahnya pelbagai tindakan jahat yang bertujuan menyekat kebangkitan dan perubahan sikap rakyat menolak kepemimpinan sang penguasa sekarang.

Di antara tindakan jahat itu ialah memutar-belit isu berkaitan Pakatan Rakyat demi mempengaruhi sokongan. Justeru tindakan jahat itu terpampang menerusi media cetak dan elektronik, serta paling rancak menerusi media baru alam maya (internet). Atas asas ini, gerakan memburuk maruah Kerajaan Pakatan Rakyat berlaku dengan mencipta isu kontroversi melibatkan isu tanah (kononnya PAS di Kelantan marasuah tanah kepada DAP sebagai pertukaran atas persetujuan menteri besar Perak diberi kepada PAS - realitinya pembohongan nyata).

Selain itu, pihak musuh Pakatan Rakyat telah mengitar semula isu lapuk kononnya akibat taksub kepada "Amanat Haji Hadi" maka penyokong dan ahli PAS difitnah sebagai golongan yang sanggup bertindak bercanggahan (antisystem) seperti kafir-mengkafir, sembahyang dua imam, pulau memulai dan bercerai tanggal suami-isteri. Sedangkan isu amanat itu sudah berlalu dan parti sang penguasa pernah sanggup berdebat, tetapi debat terpaksa dibatalkan setelah debat olok-olok (lakonan) tokoh sesama sang penguasa menatijahkan mereka ketiadaan hujah untuk membuktikan bahawa kepemimpinan PAS mengkafirkan UMNO!

Jelaslah, sang penguasa sedang terdesak dengan kebangkitan rakyat di seluruh negara yang tidak mahu membiarkan berulangnya salah guna wang rakyat menerusi pelbagai program (antaranya isu RM250 juta projek NFC diberi kepada suami ketua wanita sang penguasa, pembelian peralatan ketenteraan pada harga mahal, isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang belum jelas siapa dibelakang pembunuhnya, pengapungan tanah peneroka Felda melalui FGVH, dan pelbagai salah urus, kebiadapan kepemimpinan sang penguasa. Ia diparahkan lagi dengan terbongkarnya nilai-nilai isu RM40 juta untuk parti sang penguasa di Sabah, serta penyelewengan wang pampasan buruh paksa keretapi maut di Burma era perang Jepun. Kesemuanya bakal memiripkan wajah terdesak musuh Pakatan Rakyat paling tegar.

Semoga perkembangan terbaru (yang tidak pernah dilaporkan dalam media sang penguasa), bergumandang suara sokongan masyarakat Cina dan India kepada Pakatan Rakyat, kejayaan pembongkaran rasuah dan kronisme serta kejayaan menyekat projek menyaman rakyat secara AES; sudah tentu sang penguasa sedang berkira-kira untuk melaksanakan taktik jahat. Jika taktik jahat dapat dilaksanakan dalam musim pilihan raya nanti, maka sang penguasa yakin mereka akan dapat kekal malah akan berjaya meraih kemenangan dua pertiga di kerusi kuasa Putrajaya!

Apakah taktik jahat yang bakal dilakukan sang penguasa? Ia sesuatu yang sulit dan menjadi rahsia dalam peti besi untuk didedahkan pada masa ini. Sudah tentu ia berupa suatu konspirasi cetusan otak Yahudi APCO yang bertindak selaku perunding pemasaran. (Sedangkan kita tahu Yahudi tidak pernah diam sentiasa berhaluan jahat yang mensasarkan pembunuhan ke atas umat Islam). Tunggulah pendedahannya nanti.

Allahu Akbar.

http://greencresent-wanibrah.blogspot.com/2012/12/taktik-jahat-bukti-sedang-terdesak.html

No comments

Powered by Blogger.