Blog UMNO Reform: UMNO - semakin panas

UMNO - semakin panas

ULASAN SEMASA – Najib terus di uji dan dinilai dan setakat hari ini – jelas kelihatan Najib sentiasa diperhatikan dalam membuat keputusan. Adakah Najib sedang berjaya dalam usaha meraih sokongan bila sampai PAU nanti atau Najib akan melihat satu arus baru dalam UMNO yang mahukan beliau melepaskan jawatan. Politik itu politik – tiada kawan tiada lawan yang berkekalan. Semua dilakukan untuk tujuan tertentu dan ini menjadi keutamaan bagi mereka yang berada dalam gelenggang politik. Namun pemerhatian yang perlu diutamakan adalah persepsi rakyat .

Artikel www.kritis-online.com dengan lantang menyebut – Najib adalah dalam peringkat pemerhatian – setelah rekod pencapaian yang tidak menarik pada PRU 13 – kegagalan memperbaiki kedudukan Selangor yang mana beliau bertanggungjawab terus dan hari ini beberapa pelantikan khususnya untuk jawatan GLC dan beberapa lantikan politik turut dipersoalkan dan tidak memberi keyakinan bukan sahaja pada rakyat malah pada ahli UMNO sendiri.

Dalam artikel KLIK SINI – www.kritis-online.com – Najib dikatakan tiba-tiba keseorangan dalam menuju ke PAU nanti. Zahid Hamidi yang dikatakan orang kuat Najib juga dikatakan telah menyebelahi Tan Sri Muhyiddin. Adakah ini spekulasi atau – benar gerakan untuk menggantikan Presiden UMNO dan Perdana Menteri sedang dijalankan dengan begitu rapi.

Penolakan Najib atau gerakan ini bukan baru malah di kalangan blogger juga sedar bahawa ada penolakan yang dirancang lebih dua tahun dahulu – bukan satu rahsia – ia datang dari mereka yang rapat dengan Tun Mahathir. Mungkin perlu di ingatkan kembali – pertemuan antara Tan Sri Sanusi Junid dengan blogger tertentu.

Najib – dalam usaha beliau untuk terus menerajui kepimpinan – dengan usaha merakyatkan UMNO hari ini berdepan dengan politik rakus dalam UMNO sendiri. UMNO sendiri perlu menentukan UMNO sebelum kita bercerita mengenai PRU 14 dan dari pengamatan – Barisan Nasional/UMNO akan terus bergolak – akan terus tersekat dalam kerja-kerja memastikan UMNO diyakini dengan pergolakan semakin panas dalam UMNO.

http://umno-reform2.com/front/index.php?option=com_content&task=view&id=2106&Itemid=58

No comments

Powered by Blogger.