Utusan Malaysia "kain kapan" UMNO


 Utusan Malaysia buat onar lagi. Kali ini PAS Selangor yang menerima bahananya. Dulu kenyataan Presiden PAS TG Haji Hadi di Kemaman mengenai perlantikan ketua PKNS diputar belitkan oleh akhbar ini. Terbaru kenyataan PJ PAS Selangor mengenai kerajaan PR Selangor menerima nasib yang sama dengan Presiden PAS. Kenyataan diputar belitkan. Yang menariknya, ketika PAS Selangor mendapat Ketua Penerangan baru ( beliau juga S/U Akhbar Presiden PAS)yang menggantikan YB Hulu Kelang.

Sepatutnya cukuplah kita kena "patuk ular" sekali. Kita terlalu "berhemah" dan "bersopan santun" dalam politik ! Sekadar menyatakan kesal tidak akan men"taubat"kan Utusan Malaysia.

Kita perlu belajar dari pengalaman yang lalu. Dulunya PAS konsisten dengan sikap anti Utusan Malaysia. Bahkan pernah membakar akhbar itu dalam muktamar tahunan di Taman Melewar. Ahli-ahlinya memboikot akhbar tersebut. Tapi kini nampaknya PAS mulai berlembut dengan mereka. Bahkan "hampar karpet merah" untuk mereka semasa mengadakan sidang akhbar ! Kita semacam "laparkan glamour".

Maklumlah Utusan Malaysia. Hebatnya kita meraikan mereka dalam situasi kita sudah ada banyak media alternatif seperti Harakah, Siasah, Suara Keadilan, Roket dan internet. Balasan untuk kita ialah racun! Kita pun menjerit-jerit menyatakan kesal. Patutkah begitu ? Tololkah kita untuk mengerti bahawa Utusan Malaysia itu adalah milik UMNO! Lupakah kita dengan motonya "Penyebar Fitnah Rakyat"? Sedarkah kita didalam Utusan Malaysia ramainya pengikut "Abdullah bin Ubai" ? Jadi mengapakah kita masih "selok kera " menjemput mereka? Miskinkah kita dengan media alternatif ?

Ikutilah contoh Kerajaan Selangor yang mengharamkan Utusan Malaysia dalam sidang media mereka dan dalam bangunan milik mereka. Begitu juga contohilah Anwar yang sebelum mengadakan sidang media, terlebih dahulu memastikan wartawan Utusan Malaysia tiada dalam sidang media itu. Susah sangat ke untuk membuat demikian? Ianya susah jika kita terlalu "lapar"kan glamour!

Dulu kita selalu dimotivasikan jika susah bangun untuk solat Subuh, anggaplah selimut itu kulit babi. Apa salahnya jika setiap ahli PAS dimotivasikan dengan menganggap Utusan Malaysia umpama kulit babi yang wajar dijauhi dan dipandang jijik. Lagipun Utusan Malaysia jaguh memaparkan isu babi!

Tahukah kita semua Utusan Malaysia adalah bakal menjadi "kain kapan" UMNO yang sedang nazak sekarang.

No comments

Powered by Blogger.