HUSAM WAJIB DIJATUHKAN

Aku cukup tidak puas hati dengan Husam. Semasa aku memegang jawatan dalam parti, sebarang agenda yang aku mahu lakukan tidak mendapat tempat. Rakyat lebih suka melihat husam, berbanding melihat aku.

Aku melihat, banyak khazanah ada pada kelantan. terutama, bila minyak sudah diketemui di kelantan. cuba bayangkan, jika aku yang mengelolakannya. Sudah pasti, aku akan menjadi ‘tuan besar’.

“dunia ini, bagai ana yang punya” bak kata tokoh pemikir pembikinan filem, P.Ramli.

Agak susah hendak menjadi pengelola, kalau ada manusia yang bernama Husam Musa ini. Dia amat licik dalam permainan politik, disamping bijak dalam bidang ekonomi. Ini ditambahi lagi, beliau bersih dari sebarang kotoran dalam perkara yang melibatkan wang.

Jadi, apa yang perlu aku lakukan? Aku perlu menyerang. Aku terpaksa membuka blog. Tapi, itu memberi kesan buruk pada nama burukku sendiri. Lebih baik aku membuka blog atas nama isteriku. Lagipun, kalau orang menyerang, sudah pasti orang menyerang itu akan berfikir dua tiga empat kali. Maklumlah, dia seorang wanita.

Disamping itu juga, aku perlu mempengaruhi ipar-iparku. Agar, mereka bersama denganku untuk lakukan serangan terhadap Husam. Inilah masanya, aku perlu bertindak.

Cumanya, aku bimbang dengan keberadaan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Apakah beliau akan bersamaku, atau bersama dengan husam? Ahhh.. itu tidak penting. Kalau hari-hari aku menyerang husam, takkan Tuan Guru tak termakan hasutanku?

Yang penting, lawan tetap lawan. Lawan sampai jatuh. Husam perlu dijatuhkan. Jika tidak, aku bimbang kebijaksanaan politikku akan tenggelam dengan kebijaksaan politik husam. Tanpa jatuhnya husam, Susah aku hendak menjadi orang nombor dua dalam kelantan, sepertimana Big Mama dalam kerajaan 1 Malaysia.

Yang penting bagiku, ipar-iparku dan kawan-kawan kelilingku, Husam wajib dijatuhkan….

Sekian


al bakistani

1 comment

Malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said,

husam dah jatuh pun tewas pd jawatan t presiden... sebab gila kuasa.

di kelantan pun husam gila kuasa tak nak beralah dgn tok guru...

pegi jahanam husam musang

Powered by Blogger.