Kenal Clinical Practise Prosthodontics Sdn Bhd? Jon Pakat Pergi Sana!

Mengikut pertuduhan, Mirza, 51, didakwa bersetuju menerima tanpa balasan rawatan itu, walaupun mengetahui syarikat berkenaan mempunyai hubungan dengan fungsi rasminya sebagai Ketua Pengarah Lembaga Penggalakkan Pelancongan ketika itu.

Mirza dituduh melakukan kesalahan itu di klinik pergigian Clinical Practise Prosthodontics Sdn Bhd di Taman Tun Dr Ismail antara 17 Januari dan 26 Julai 2005.

Dalam penghakiman bertulis setebal 38 muka surat, Zainal Abidin mempertikaikan kegagalan pihak pendakwaan untuk memanggil pengadu dalam kes itu, Mohd Zamri Zainul Abidin, yang juga pegawai penyiasat Badan Pencegah Rasuah (ketika itu) sebagai saksi pendakwaan untuk memberi keterangan.

"Peranan Zamri tidak boleh dipandang ringan dan diketepikan kerana beliau adalah saksi penting yang membuat laporan pertama berhubung tuduhan itu," katanya.

Beliau juga berkata, terdapat keterangan yang menunjukkan bahawa pembayaran kos rawatan pergigian itu sudah dijelaskan tanpa pengetahuan tertuduh.

Sebelum itu, lebih 100 keluarga serta kenalan Mirza bertepuk tangan dan bersorak mengucapkan 'Alhamdulillah', tetapi ditegur dan diarahkan hakim supaya menghormati mahkamah kerana keputusan itu belum habis dibaca.

Sejurus Zainal Abidin selesai membacakan keputusannya, Mirza yang berbaju Melayu terus keluar dari kandang tertuduh dan berpelukan bersama ahli keluarga dan kenalannya yang memenuhi galeri mahkamah.

Mirza diwakili peguam Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman dan Saseedharan Menon, manakala pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Saiful Hazmi Mohd Saad.berita hahaha..

fuh..melaun ni baiki gigi banyak mahal betul. sama mahal dengan keta proton bapak aku punua. tapi aku syak la kan. mungkin dia tukar gigi terus kot? kahkahkahkah. pecah rekod la. baiki gigi ker baiki apa-apa ni? kahkahkaha... 1malaysia punya keja.kahkahkahkah!

No comments

Powered by Blogger.