mufti sekadar beri dalil jer?

Restoran berahi
KUALA LUMPUR: “Saya ingat restoran berahi sebegini hanya terdapat di luar negara, tak sangka di negara sendiri pun ada.

“Mungkin ini cara restoran terbabit mahu menarik pelanggan, tapi pada saya ia tidak sesuai dengan budaya kita,” kata seorang pelanggan sebuah restoran makanan laut di sini yang menyediakan pelayan hanya bercoli dan berseluar dalam.

Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Amri, 30-an, mendakwa terkejut ketika berkunjung ke restoran terbabit bersama pegawai atasannya.

Yang pasti, pelayan wanita seksi terbabit dijadikan umpan kepada pelanggan lelaki berpoket tebal untuk menjamu selera sambil ‘bermanja’ dengan pelayan.

Kebanyakan pelayan dipercayai warga China itu boleh disentuh atau diusik asalkan menyelitkan tip ketika mereka datang ke meja pelanggan.


Lebih mengejutkan, makanan turut dihidangkan di atas tubuh pelayan terbabit yang berbaring beramai-ramai di atas meja sebelum pelanggan memilih juadah digemari.

“Semua pelayan amat terlatih dan tidak segan silu membiarkan tubuh mereka ‘diterokai’ tangan gatal pelanggan.

“Malah, ada pelanggan yang bercumbu dengan pelayan seksi terbabit tanpa segan silu setiap kali mereka datang ke meja untuk menghidangkan makanan,” katanya.

Berkonsepkan ‘syurga makanan dunia’, restoran terbabit hanya menyediakan khidmat wanita seksi terbabit pada hujung minggu tertentu.

Bagaimanapun, mereka sedia menyediakan khidmat sama jika ada pihak berminat mengadakannya pada hari lain.

Difahamkan, restoran itu hanya dibuka kepada ahli berdaftar dan orang awam dilarang memasukinya kecuali dibawa ahli kelab.

Golongan berkenaan sanggup membayar antara RM500 hingga RM5,000 bagi menempah meja termasuk imbuhan kepada pelayan semata-mata mahukan layanan luar biasa.

Pada hari khidmat itu disediakan, setiap meja akan dicaj dua kali ganda daripada harga asal, tetapi perlu ditempah terlebih dulu, manakala tip kepada pelayan seksi terpulang kepada pelanggan.

Disebabkan sambutan hangat selain bimbang diketahui umum, restoran itu hanya menyediakan khidmat berkenaan di tingkat atas bangunan dua tingkat yang turut mempunyai kolam renang.

Kawasan restoran dikawal lebih lima pengawal bagi memastikan tiada kunjungan individu tidak diundang, terutama pihak berkuasa.

Difahamkan, pengawal akan mengetuk kon ke atas tar dua kali jika ada tetamu tidak diundang memasuki kawasan berkenaan.

“Siapa pun pasti berahi sebaik melihat pelayan cantik dan seksi berusia 20-an terbabit. Ada yang akan berlari-lari dalam keadaan separuh bogel di kawasan kolam renang.

“Ada yang melayan tetamu, namun paling istimewa terdapat berapa pelayan berbaring di atas meja dan makanan dihidangkan di atas tubuh mereka,” katanya ketika ditemui, semalam.

Berdasarkan maklumat diberikan, wartawan Harian Metro (HM) berjaya menyelinap masuk di antara puluhan VIP yang mengunjungi restoran terbabit yang beroperasi dari jam 10 pagi hingga 11 malam.

Risikan bermula sejak sebulan lalu apabila HM menerima e-mel mengandungi beberapa gambar panas pelayan restoran terbabit melayani pelanggan.

Bagi memastikan kesahihan e-mel berkenaan, dua wartawan HM berjaya memasuki restoran itu selepas beberapa kali mencuba.

Berdasarkan maklumat dikumpul, restoran terbabit didapati bersedia menganjurkan ‘parti liar’ berkenaan jika ada pihak berminat.

Sementara itu, Mufti Selangor, Datuk Seri Mohd Tamyes Abdul Wahid ketika dihubungi berkata, biarpun makan adalah satu ibadah, orang ramai tidak boleh mencampuradukkan perkara yang diharamkan dalam Islam.

“Yang haram tetap haram. Kita tidak boleh beribadah sambil melakukan dosa. Malah, menjadi satu kesalahan sekiranya kita menjadikan perempuan yang bukan muhrim sebagai pencetus nafsu ketika menikmati juadah.

“Seperti hadis Nabi Muhammad s.a.w, maka celakalah mereka yang memakan makanan yang haram,” katanya.

No comments

Powered by Blogger.