Najib mula khianat pada Melayu

Siapa yang lebih khianat pada Melayu - jawapannya tidak lain tidak bukan adalah Najib Tun Abdul Razak. Najib gagal melihat politik negara ini. Najib mahu memastikan undi Cina kembali kepada Barisan Nasional tapi lupa bahawa tindakan itu hanya akan merugikan orang Melayu yang semakin tertinggal. Najib tidak membela Melayu.

Apa yang Najib lakukan adalah untuk menebus pandangan orang bahawa beliau adalah ultra Melayu dengan membunuh perjuangan Melayu. Sebenarnya tindakan Najib ini perlu disangkal oleh semua pertubuhan Melayu yang ada. Semua NGO Melayu perlu bangkit dan melihat Najib timbul untuk mendapatkan populariti sebagai 1Malaysia dengan memberi kepada bangsa lain yang sudah cukup meriah ekonominya.

Gabungan mereka yang sayangkan Tanah Melayu harus membantah tindakan Najib tanpa rujukan kepada Melayu itu sendiri. Ahli Umno harus segera menghantar memorandum untuk menolak tindakan songsang Najib dalam menyerahkan hak keistimewaan Melayu. Kalau begini cara Najib dia sama buruk dengan Anwar Ibrahim yang terjerit2 dengan ketuanan rakyat. Anwar menjerit-jerit tetapi Najib membukanya.

Ahli Umno kena sedar bahawa tindakan Najib ini salah. Tindakan Najib ini satu pengkhianatan pada Melayu. Umno kena bangkit kerana setakat ini kita tidak lihat Najib berusaha untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu. Kita lihat dari beliau naik jadi PM semua hanya untuk kaum lain, orang luar dan pelaburan asing yang seperti kata Mahahtir tidak ada kesetiaan pada Malaysia.

Bangun Melayu

No comments

Powered by Blogger.