Rakyat Kembali Yakin Kepada Bn: Najib Dicabar Bubar Dun Perak

Oleh Mohd Nur AMin

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mencabar Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak jika benar dengan perubahan yang berlaku pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Manik Urai adalah kerana ia menunjukkan usaha-usaha yang dilakukannya sepanjang 104 hari beliau menjadi Perdana Menteri mulai diterima rakyat, terutamanya pengundi Melayu.


DPPN Pk mengingatkan bahawa Datuk Seri Najib adalah orang yang bertanggungjawab di atas rampasan kuasa pentadbiran kerajaan negeri dan kemelut politik yang telah berlaku di Perak yang mengakibatkan suasana tidak harmoni dan kegawatan politik yang menjejaskan keseluruhan ekonomi rakyat negeri Perak.

Jika benar rakyat terutamanya di negeri Perak yang sudah lupa kezaliman yang telah dilakukan oleh Umno / Barisan Nasional (BN) dan juga orang melayu khasnya, DPPN Pk mencabar Datuk Seri Najib untuk membubarkan DUN Perak. DPPN Pk amat yakin seluruh rakyat akan pasti menolak Umno / BN jika Pilihan Raya Negeri (PRN) jika akan diadakan.

DPPN Pk tidak yakin dengan kenyataan Datuk Seri Najib tersebut yang menilai keputusan PRK Manik Urai sebagai satu signal sokongan orang melayu terhadap beliau. DPPN Pk menunggu kejantanan Datuk Seri Najib untuk menafikan kekotoran tangan beliau di atas apa yang telah berlaku di negeri Perak ini.


MOHD NUR AMIN
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

No comments

Powered by Blogger.