TPM muhyiddin g manek urai naik heli...kata nak jimat?

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin dilaporkan tiba dengan helikopter di Manek Urai.

Beliau dikatakan mengambil penerbangan daripada Kuala Lumpur ke Kota Bharu dan menggunakan helikopter untuk ke Manek Urai.

Menurut sumber, Muhyiddin menaiki helikopter tersebut yang mendarat di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Teknik Kuala Krai kerana ingin mengelakkan diri dengan kesesakan trafik jalan raya selain menjimatkan masa walaupun ditawarkan perkhidmatan polis trafik bagi melicinkan perjalanan.

Perakite melaporkan ore Manek Urai seolah tak cam atau tak nampak kehadiran Menteri dan Timbalan Menteri mahupun Timbalan Perdana Menteri TS Muhyiddin Yassin yang datang berceramah, maupun turun menoreh getah semasa kempen PRK N41 Manek Urai ini.

Apa tidaknya ore Manek Urai tak gi dengarpun ceramoh Umno/BN, ada lere sekitar 100 orang. Orang Cina yang sekitar 51 orang pengundi juga menolah Umno/BN, malah tak menghiraukan kempen2 BN.

Oleh kerana TPM nampak hebat hanya kerana kelibatnya berulang alik dengan helikopter ke Manek Urai, mungkin gamaknya orang Manek Urai kerumun bukan kerana nak jumpa atau dengar TPM berucap tapi nak tengok helikopter.

Kalangan Menteri wanita termasuk Ketua Wanita Umno tak bertahan lama, dah tak nampak kelibat diri. Mungkin tak tahan dengan nyamuk atau tak faham apa ore Manek urai kata.

Pada kebanyakan ceramah BN/Umno, kerusi-kerusi kosong hanya diisi oleh kutu-kutu Umno/BN yang datang dari segenap pelusuk negeri.

No comments

Powered by Blogger.