DOKTRIN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM

Sedarkah kalian bahawa keseluruhan wajah Islam yang indah itu sedang diburukkan secara halus?


Lihatlah sekarang ini bagaimana slot-slot drama di TV menggunakan imej wanita bertudung dan berwajah lembut untuk memegang watak-watak individu yang berhati busuk, suka adu-domba, pemecah-belah kebahagiaan rumahtangga orang dan selfish.  


Semua watak-watak tersebut kini diimejkan kepada wanita bertudung dan kelihatan islamik. 


Manakala watak watak yang berfikiran terbuka, sabar, bersikap ehsan dan menyenangkan hati diberi kepada wanita yang tidak menutup aurat dan berpakaian seksi. 


Inilah yang dinamakan doktrin liberalisasi. Semakin galak mereka menayangkan drama sedemikian maka akan semakin terpahat di minda penonton akan doktrin tersebut. 


Akhirnya doktrin tersebut akan membawa kepada pandangan serong masyarakat sehinggalah kata-kata -"alah, nampak je bertudung, nampak je alim, entah-entah lagi jahat dari kita yang tak bertudung ni", akan menjadi ungkapan klise (baca: kli shei).


Demikianlah cara musuh Islam menjalankan dakyah normalisasi mereka. Mereka mengawal minda kalian. Ingatlah Rasulullah SAW pernah bersabda bahawa sebahagian besar dari penghuni neraka itu adalah wanita.


Maka tidaklah Dajjal itu lalai dari mempergunakan wanita sebagai alat propagandanya. 


Wahai lelaki didiklah saudara wanita kalian dan pimpinlah mereka untuk meniti jalan ke syurga Allah yang luasnya seluas langit dan bumi.


#fikirluarkotak


Bahkan nereka menggunakan nama-nama yang dimuliakan di dalam Al-Quran - Adam, Nur, Husna dan lain-lain untuk watak-watak tersebut. Bukalah mata, sedarkan minda mu.


—————————————-


Kakfel terbaca ayat ni.. dan kakfel sungguh bersetuju. Kakfel ada terbaca secara peribadi status beberapa orang yang mengatakan “kan aku dah cakap , pakai tudung bukan baik sangat” .


Tidak paham, kalau nak buat watak jahat kenapa

Perlu jadikan dia bertutup litup, berserban, berjubah.. hakikat manusia begitu walau ada tapi cuma SIKIT! sedangkan yang tidak menutup aurat dengan sikap sebegitu lebih banyak. 


End up.. yang Hina, tudung.. yang hina “siapa yang menutup aurat.” Hakikat dosa itu tetap dosa. Dan, Tak tutup Aurat itu KEKAL MENJADI DOSA BESAR. 


Tak perlu kita menutup yang Haram untuk dihalalkan hanya kerana dosa dosa lain. 


Kakfel hidup dikelilingi mereka yang menutup aurat, solat, menjaga ikhtilat.. yg berperangai tak senonoh macam ni dlm dunia nyata boleh dibilang dengan jari..


Kita membiarkan jiwa kita terbawa dengan drama.. jaga jaga... jangan sampai kita terlupa dosa pahala. I am not abig fans of any drama..


Tapi kakfel sejenis suka siasat and suka mencari apa agenda dan permasalahan nya. 


Jujurnya... bila menonton, hanya pada selepas kisah itu viral. kakfel akan skip jalan cerita.. tengok sebab takmau bila menulis tak Paham hujung pangkal tapi tak boleh juga nak tengok semua sebab .... sedihh.... sedih melihat... 


Melihat Islam dihina tanpa sedar, dan siapa yang menghina? Orang Islam sendiri.. tiada kompromi dalam Agama walau hanya dalam drama.. 


Im sorry but i have to speak out.. yang sokong dan sebarkan pasal cerita ni juga orang Islam kita, yang Mengutuk tudung itu juga Orang kita. 


Allah... pelihara kami di akhir zaman supaya kami tidak leka and lagha.. sesungguhnya yang lagha itu Haram.


#tipsfelinnanadea 

#nur 

#janganbencicintaku


KREDIT : Fellina Nadea Ad Fattah FB

No comments

Powered by Blogger.