Siri Jelajah Anwar Keseluruh Negara Bermula Di Perak

Oleh Fazli Othman

SHAH ALAM 31 Julai - Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjelajah seluruh negara dalam program lawatannya yang akan bermula di negeri Perak semalam.

Koodinator Politik, Abdul Rahman Yusuf berkata program pertamanya adalah acara makan malam bersama rakyat di Cabang Bagan Serai Serai bagi menyampaikan mesej kepda pengundi kawasan itu walaupun ahli parlimen mereka melompat menjadi anggota Bebas, KEADILAN tetap mengambil berat kebajikan rakyat di sana.

"Anwar kemudiannya akan bergerak ke kawasan Parlimen Kuala Kangsar iaitu kubu bekas Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Rafidah Aziz untuk memberi ceramah berhubung isu dan perkembangan semasa. Ceramah Perdana itu akan diadakan di Bukit Chandan pukul 10 malam ini.

"Siri ceramah perdana yang diadakan bertujuan bagi merampas semula negeri Perak daripada tangan Umno-Barisan Nasional," jelas Abd Rahman.

Keesokan harinya, siri jelajah itu akan diteruskan ke selatan tanah air untuk program majlis makan malam dan pelancaran Pakatan Rakyat Batu Pahat, Johor.

"KEADILAN memberikan tumpuan ke negeri Johor selepas kita mendapati sambutan dari rakyat yang dikatakan kubu kuat Umno-BN itu sangat hebat dan luar biasa.

"Kita akan memberikan tumpuan yang khusus dan memberikan lebih banyak pendedahan kepada rakyat di negeri Johor," kata beliau.

Tambahnya lagi, walaupun pada pilihan raya umum Ke-12, Pakatan Rakyat tidak memberikan tumpuan besar kepada Johor, kebanyakkan calon Pakatan Rakyat hanya kalah dengan majoriti kecil.

Ketua Pembangkang juga dijangka akan menyampaikan ceramahnya di Kampung Sungai Tongkang, Rengit.

Selepas itu, pada Ahad malam, beliau akan menyampaikan ceramah perdana di Taman Ehsan, Kepong bersama pemimpin KEADILAN yang lain.

No comments

Powered by Blogger.