Insiden keganasan: Pasukan forensik periksa kereta Anwar

Keadilan Daily

PETALING JAYA 28 Feb: Pihak polis dari pasukan forensik Cheras, memulakan penyiasatan mereka terhadap kerosakan kereta milik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Ibu Pejabat KEADILAN hari ini.

Siasatan tersebut bagi mengenal pasti kerosakan akibat keganasan yang berlaku ketika ceramah KEADILAN di Sembrong, Johor 19 Febuari lalu.

Seramai sembilan anggota polis yang disertai ASP Zamri dari Ibu Pejabat Polis Kluang, Johor melakukan pemeriksaan termasuk mengambil gambar, pada kenderaan tersebut.

Dalam kejadian itu, kereta yang dinaiki Anwar dibaling mercun, batu dan kayu, malah turut ditendang oleh sekumpulan yang dipercayai ahli Umno.

Insiden itu menyebabkan cermin kereta Anwar pecah dan bahagian tepi kanan kenderaanya itu remuk.

Ekoran itu, KEADILAN membuat laporan polis selepas kejadian itu di Balai Polis Kluang.

Dalam kejadian keganasan terbaru, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar turut diserang pada satu program ceramah di Felda Lepar Hilir, Gambang, Pahang.

[caption id="attachment_27485" align="alignright" width="283" caption="Pasukan forensik turut meneliti cermin kereta Anwar yang dipecahkan"][/caption]

Malah salah seorang dari kumpulan itu didakwa hampir mencederakan Nurul Izzah dengan menghalakan tangannya, beberapa inci dari muka ahli parlimen Lembah Pantai itu.

Selain kejadian itu, kumpulan Umno dan Perkasa turut membuat kacau di Himpunan Hijau yang diadakan di Padang Kota Lama, Pulau Pinang yang turut dihadiri Ketua menteri, Lim Guan Eng.

No comments

Powered by Blogger.