PERKEMBANGAN MAJLIS ANGKAT SUMPAH EXCO KEDAH

Wartawan Sinar Harian

BERIKUT ialah perkembangan istiadat majlis angkat sumpah Exco Kerajaan Negeri:

11.35 pagi: Datuk Phahrolrazi dan Dr Ismail sehingga kini belum menerima jawapan berhubung surat tawaran pelantikan semula, kedudukan mereka akan diputuskan dalam seminggu ini hingga tempoh berakhir 7 Mac.

Sehingga tarikh itu kedua-duanya masih memegang jawatan Exco, kata Menteri Besar Kedah.

10 pagi: Kesemua Exco yang dilantik semula, dianugerahkan surat tauliah pelantikan oleh Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Datuk Seri Tunku Annuar Sultan Badlishah.

Majlis mengangkat sumpah selesai dan majlis berhenti rehat dan akan disambung jam 10.30 pagi dengan pengurniaan pingat dan bintang. Sidang media dijangka diadakan selepas itu.

9.40 pagi: Exco kedua yang mengangkat sumpah ialah Datuk Amiruddin Hamzah diikuti Datuk Dr Hamdan Mohamed Khalid. Kelibat Datuk Phahrolrazi dan Dr Ismail tidak kelihatan sejak majlis bermula.

Seterusnya Datuk Siti Aishah Ghazali mengangkat sumpah, diikuti Datuk S Manikumar, Lim Soo Nee, Abd Ghani Ahmad.

Exco terakhir yang mengangkat sumpah pada hari ini ialah Tan Chow kang. Pada majlis ini lima Exco PKR selesai mengangkat sumpah pada jam 10 pagi.

9.35 pagi: Istiadat mengangkat sumpah bermula bagi tempoh satu penggal 2012. Majlis angkat sumpah didahului oleh Mohamed Taulan Mat Rasul.

9. 15 pagi: MB sudah sampai, Jemaah Pemnagku pun sudah sampai tetapi kelibat dua Exco, Phahrolrazin Ismail belum kelihatan. Majlis baru bermula.

9.10 pagi: Kesemua 8 Exco sudah memasuki dewan sementara menanti majlis bermula.

9.05 pagi: Tujuh Exco Kerajaan Negeri yang dijadual akan angkat sumpah hari ini, dilihat tiba di Istana Anak Bukit.

No comments

Powered by Blogger.