PILIH KASIH DALAM MENJATUHKAN HUKUMAN

Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat saya mengenai isu 'Anak Pontianak' dan 'Faizal Superman'.Dalam hal ini tidak adil jika Faizal sahaja yang dihukum seteruk-teruknya, bagi saya 'Anak Pontianak' itu lagi teruk pelakuanannya (jika gambar itu benar-dari mata saya memang itu gambar real atau mungkin saya rabun).Jangan lupa pula pada Zhana yang turut mengalami perkara yang sama. Dia dilepaskan begitu sahaja tanpa sebarang hukuman, siap boleh dapat tawaran jadi DJ lagi seolah-olah perkara berbogel tu suatu yang membanggakan, malah memurahkan rezekinya.Baru-baru ni saya ada menerima email mengenai gambar 'Aksi lucah' si Dj tu di konti. Nampaknya masih tak insaf sebab dia langsung tidak dihukum semakin galak pula dia beraksi macam tu. Memualkan!.Apa nak jadi dengan orang-orang dalam industri hiburan ni..memang silap Faizal membuka baju. Tapi bagi saya cukuplah sekadar memberi hukuman seperti menjalankan kerja amal dan menarik royalti atau apa sahaja pendapatan.Tapi janganlah sampai dia di ban dari muncul di mana-mana kaca tv atau konsert.. Faizal antara penyanyi yang berbakat dan lagu-lagunya menepati citarasa, apa salahnya bertolak ansur mungkin ini menjadi pengajaran yang terakhir buatnya, kalau betul mahu menghukum Faizal, pastikan mereka yang lain yang berbogel dan beraksi lucah turut dihukum. Barulah adil.Apa pula tindakan kamu wahai ahli seni yang memperjuangkan kebenaran, apa pula tindakan anda pada mereka yang berbogel dan beraksi lucah? Apa pula tindakan anda pada mereka yang melakukan plagiat? Tidakkah perkara itu lagi buruk dan keji?Jika membuka baju sudah menjadi kesalahan besar dan tidak boleh bertolak ansur... mereka-mereka ini lagi teruk perangainya. Jangan menunggu orang lain bising baru nak bertindak.

No comments

Powered by Blogger.