tolong jangan percayakan umpan umno! itu semua bohong!

Oleh: Harun Jaafar

UMNO sudah terdesak sekarang. Mereka berjanji nak bina jambatan baru yang harganya antara RM7 hingga RM10 juta dan nak jadikan MU sebagai agropolitan. Hebat tu. Tetapi pengundi Mu disuruh pangkah BN. Kalau tak pangkah tak dapat.
Tidakkah ini bermakna kena sokong UMNO baru boleh dapat sesuatu? Inilah yang dikatakan rasuah. UMNO memang parti rasuah.UMNO sudah janjikan agropolitan di Bukit Gantang hari tu. Tapi tak jalan. Kini ulang sekali lagi di MU. Biarkan benda tu tak jalan juga.
Kalau sudah ada jambatan baru yang elok, lori besar kroni UMNO boleh masuk. Mereka akan angkut hasil agropolitan itu. Adakah penduduk MU ada tanah yang luas. Yang tak bertanah berapa ramai. Akhirnya semua dikaut oleh kroni. Rakyat biasa tak dapat apa-apa juga. Itulah yang sering berlaku dan dilakukan oleh UMNO. Di mana-mana pun.
Berhati-hati dengan taktik jahat UMNO. Mereka telah lama menipu rakyat. Presidennya tidak malu jadi penipu. Obama cakap lain, dia cakap lain. Pemimpin seperti ini selalu berbuat sesuatu seperti udang di sebalik batu.
Tunggulah sampai UMNO benar-benar berubah dan ikhlas. Pada masa itu bolehlah sokong UMNO. Bila mereka akan berubah? Ini persoalan yang besar. Kalau sudah kalah pun masih bernafsu buat rumah agam, ada kemungkinankah mereka berubah? Kalau sudah kalah pun mereka rampas kuasa di Perak, tidak mungkinkah mereka buat perkara yang sama di negeri lain? Orang jahat akan buat apa-saja asalkan dapat untung untuk diri sendiri.Jika demikian, jangan berfikir panjang lagi. Sokonglah PAS. - UtaraOnline

No comments

Powered by Blogger.