Jangan sibuk mencabut kemuncup



Jangan sibuk mencabut kemuncup

Sebagai manusia, memang kita tidak sunyi dari salah silap. Namun apa yang penting ialah tidak mengulangi kesilapan, melakukan perubahan dan bertaubat terhadap kesalahan lampau.

Namun dalam urusan taubat, ia adalah urusan seseorang itu dengan Allah, dan sekiranya melibatkan manusia, dia perlu memohon maaf kepada mangsa yang terlibat.

Tindakan Tuan Guru Presiden PAS memaafkan Tun Dr Mahahir Mohamed membuktikan bahawa PAS tidak pernah berdendam dengan sesiapa, dan sedia memaafkan kesilapan lampau. Tindakan Tuan Guru juga jelas bahawa beliau tidak mahu terjerat dengan permainan politik yang mengganggu persiapan PAS dan ahli-ahli PAS menjelang PRU14.

PAS mengingatkan seluruh jentera mengikut langkah Presiden PAS agar fokus kepada gerak kerja pilihanraya dan tidak tenggelam dengan agenda pihak lain. Jangan sibuk melayan serangan politik terdesak yang menjauhkan kita daripada tugas sepatutnya. Pendek kata, jangan sibuk mencabut kemuncup ketika bertempur di dalam permainan bola sepak.

Tahniah kepada jentera parti samada Unit Amal, pemuda, muslimat dan semua pihak yang turun padang membantu mangsa banjir di Pahang sekarang.

Fokuskan kerja membantu memastikan makanan yang cukup kepada mangsa perpindahan, membantu memindahkan mangsa banjir dan sedia membersihkan kediaman mangsa.

Biarlah rakyat yang akan menjadi hakim parti mana yang mereka rasakan membela rakyat dan yang akan dipilih nanti berdasarkan kerja kebajikan kita.

PAS akan kekal dengan dasarnya dan mempertahankan konsep negara berkebajikan serta budaya politik matang dan sejahtera dalam menyokong benda yang baik untuk rakyat dan membantah perkara yang tidak baik.

Biar kita menghadapi PRU ke 14 dengan menghalakan usaha kepada sasaran yang betul.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
6 Januari 2018

No comments

Powered by Blogger.