Cina Muslim buat laporan polis

Cina Muslim buat laporan polis

JITRA- Persatuan Cina Muslim Kedah dan Perlis membuat satu laporan polis terhadap bekas Ahli Jawatankuasa (AJK) persatuan itu, Aniq Ammar Ho kerana didakwa memfitnah menerusi siaran berita televisyen, kelmarin.

Pengerusi Cina Muslim Kedah dan Perlis, Ibrahim Lai Abdullah berkata, Aniq Ammar bukan sahaja melemparkan fitnah terhadap persatuan itu malahan juga mendakwa beliau sebagai penipu dan tidak boleh dipercayai.

Menurutnya, pada kenyataan yang disiarkan itu, Aniq Ammar juga menyatakan dia pernah bekerja dengan Ibrahim namun dakwaan itu sama sekali tidak benar.

“Dia tidak pernah bekerja dengan saya kerana dia bekerja sebagai tukang besi, saya pula seorang petani, jadi macam mana dia boleh dakwa bekerja dengan saya?

“Perkara ini tidak sepatutnya timbul kerana sewaktu mula-mula dia datang ke sini, kami yang carikan dia tempat perlindungan dan bawa dia tinggal di Tanjung Pauh, jadi kenapa dia perlu buat kami begini?” katanya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kubang Pasu, di sini, semalam.

Ibrahim berkata, laporan polis itu bukan sahaja dibuat untuk membersihkan nama beliau malahan juga bertujuan membersihkan nama persatuan.

Beliau berkata, pelucutan jawatan sebagai AJK yang dipegang oleh Aniq Ammar itu juga dilucutkan kerana menyedari sikap Aniq Ammar.

Sementara itu, Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Kubang Pasu, Ahmad Masduki Lebai Abdullah berkata, dakwaan yang turut mengaitkan Pas dengan menyatakan parti itu penipu adalah tidak benar sama sekali kerana kerja yang dilakukan olehnya tidak berkaitan dengan Pas kawasan itu.

“Dia tidak seharusnya menimbulkan fitnah ini kerana dia seharusnya sedar bahawa siapa yang menolongnya sewaktu dia dalam kesusahan.

“Jika dia berasa tidak puas hati, datang berjumpa sendiri untuk berbincang dengan kami bukannya melemparkan tuduhan fitnah seperti ini menerusi media,” katanya.

Ahmad Masduki berkata, tuduhan yang dilemparkan oleh Aniq Ammar juga secara tidak langsung telah terpalit kepada Kerajaan Negeri kerana Pas merupakan peneraju Kerajaan Negeri.

No comments

Powered by Blogger.