TEVI DARSINY & KARAN DINISH, ANDA SEMEMANGNYA BUKAN BERAGAMA ISLAM.

TEVI DARSINY & KARAN DINISH, ANDA SEMEMANGNYA BUKAN BERAGAMA ISLAM.

Saya ditanya tentang pendapat saya berkaitan kes ini. Jawapan saya, Tevi Darsiny & Karan Dinish sememangnya BUKAN MUSLIM. Seseorang itu adalah muslim jika dia beriman dengan sebenarnya kepada Allah & Rasulullah SAW.

Jika dia selama ini, dari kecil hingga dewasa, dibesarkan sebagai seorang Hindu, dan kekal menyembah berhala agama Hindu maka dia adalah Hindu. Mustahil penyembah berhala Hindu adalah seorang MUSLIM!!

Realitinya, Tevi Darsiny dan Karan Dinish dari kecil hingga sekarang dibesarkan oleh ibunya Indira. Jika Indira membawa kes ini ke mahkamah syariah sekalipun, saya sedikit pun tidak ragu-ragu bahawa mahkamah syariah akan mengisytiharkan bahawa kedua-dua anaknya adalah BUKAN MUSLIM, kerana mereka sememangnya Hindu.

Dari sudut undang-undang, hak jagaan anak terbahagi kepada dua iaitu "physical custody" dan "legal custody". Physical custody bermaksud anak itu tinggal bersama orang yang menerima hak jagaan. Manakala, legal custody bermaksud, pelajaran, agamanya, di mana dia akan belajar, ditentukan oleh mahkamah siapa yang berhak membuat keputusan tersebut, sama ada ayah atau ibu
nya.

Tanpa mengambil kira apa keputusan mahkamah sivil dan syariah dalam kes ini, realitinya kedua-dua physical dan legal custody berada di tangan Indira kerana anak tersebut sememangnya sentiasa bersamanya.

KEPADA TEVI DARSINY & KARAN DINISH, saya percaya anda berdua sememangnya beragama Hindu dan bukan beragama Islam.

Surah Al Baqarah: ayat 256: Tiada paksaan dalam agama. Sesungguhnya telah jelas antara kebenaran dan kesesatan.

# Saya tidak bersetuju beberapa perkara dalam keputusan Mahkamah Persekutuan baru-baru ini. Saya akan huraikan dalam beberapa kuliah saya akan datang. Insya ALLAH.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156318642974684&id=725494683

No comments

Powered by Blogger.