YB Khairuddin Istiqamah Bersama Perjuangan Islam



Saya kenal YB Khairuddin dari tahun 90an lagi sebelum dia memegang apa2 jawatan. Ketika itu saya Pengerusi Lajnah (Biro) Peneroka Bandar PAS Selangor. Sebelum era Reformasi. Saya memerlukan seorang peguam dan beliau tampil untuk membantu. Saya masih ingat kita sama-sama turun ke Desa Hormat ketika penempatan itu hendak dirobohkan. Dia cuba menghalang bulldozer yang hendak merobohkan rumah-rumah di sana. Ketika itu mereka yang banyak menghentam YB hari ini masih berada di sekolah atau tadika. Saya yakin dia akan kekal bekerja walaupun tidak ada apa2 jawatan di dalam PAS. Dia pernah melakukannya dan akan melakukannya lagi. Orang macam Khairuddin bukan mabuk jawatan. Dia boleh jadi kaya jika menumpukan kepada kerjaya beliau sebagai seorang peguam. Dia bukan peminta sedekah. Tetapi dia memilih perjuangan Islam, pejuangan rakyat.

No comments

Powered by Blogger.