muhyiddin cabar tok guru nik aziz!

"Satu mohon pada tok guru (Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat), yang kedua minta bantuan kepada saya serta kerajaan pusat dan kalau betul-betul (memerlukan), kita sedia bantu. Tetapi mereka harus bantu kita dulu," katanya.

Beliau juga mengulangi cabaran supaya Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan supaya menyenaraikan projek pembangunan yang telah dilakukannya sepanjang mentadbir negeri itu.

"Sampai hari ini saya nak cabar balik beliau buktikan apa projek pembangunan yang telah dijalankan sepanjang menjadi Menteri Besar. Adakah masjid yang bina lebih banyak daripada kerajaan BN buat semasa memerintah, kita minta dia senaraikan.

"Kalau dia kata nak membangun bersama Islam, dalam tempoh 20 tahun, cuba dia senaraikan apa yang telah dia buat dari segi undang-undang Islam, hukum, pembangunan keluarga Islam, kemudahan sekolah agama, masjid ke, surau ke?

"Saya cabar itu bukan saya main-main sebab saya nak bagi tahu kepada rakyat di Manek Urai bahawa segala mereka nyatakan tak penting itu adalah satu kenyataan yang tidak benar," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat supaya tidak terlalu emosional dan terlalu mengagung-agungkan Nik Abdul Aziz kerana dia gagal menjalankan tugas sebagai seorang pemimpin negeri.

Tempoh selama 20 tahun, sudah cukup membuktikan ketidakupayaan Pas membangunkan negeri ini dan jika ada tanda pembangunan sekalipun ia adalah disebabkan sumbangan besar yang diberikan oleh kerajaan pusat di bawah pentadbiran BN.

Sementara itu, mengulas mengenai kehadiran Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa di Masjid Kampung Perial semalam ,Muhyiddin menyifatkan ia sebagai tindakan terdesak dan satu sandiwara untuk menutup keretakan yang berlaku dalam parti itu. - Bernama

puak umno ni reti duit jah...macam tak mati!

No comments

Powered by Blogger.