Rafizi kesal polis tidak ambil tindakan terhadap blogger Umno




Oleh: Norhayati Umor

KUALA LUMPUR 29 DIS : Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli akan mengambil tindakan undang-undang ekoran tuduhan mengaitkan beliau dengan perancangan letupan bom pada malam 31 Disember ini.

Beliau turut kesal dengan tindakan polis yang memanggil beliau untuk diberi keterangan sedangkan perkara itu jelas disebarkan oleh blogger Barisan Nasional (BN).

Rafizi SAMRafizi menyifatkan tindakan polis itu sebagai tidak adil kerana tidak memanggil pihak yang bertanggungjawab dalam sebaran berita terbabit.

“Tuduhan itu jelas rekaan dari blogger Umno, saya sangat kesal dengan pihak polis yang berat sebelah memanggil saya untuk memberi keterangan.

“Sedangkan yang sepatutnya dipanggil atau memberi keterangan dan disiasat ialah blogger Umno kerana mereka bertindak menjejaskan ketenteraman awam dengan menyebarkan berita palsu,” katanya kepada Selangor Kini ketika ditemui di Program Advokasi Anti Pemerdangangan Manusia, di Pangsapuri Intan, di sini.

Rafizi turut mempersoalkan tindakan polis yang sebelum ini tidak pernah menyoal siasat blogger Umno walaupun pelbagai fitnah dilemparkan berunsurkan jenayah.

“Kalau perkara itu orang biasa, sudah lama polis letak mereka dalam penjara.

“Tapi blogger Umno, sampai sekarang bukan mereka yang disiasat sedangkan mereka yang lakukan segala fitnah dan menjejaskan ketenteraman awam, sebaliknya orang macam saya yang kena tuduh.

“Oleh itu, saya kesal dengan tindak tanduk polis, jika polis bertindak melampaui batas, saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang,” katanya.

Difahamkan, Rafizi dipanggil memberi keterangan di Balai Polis Dang Wangi, pada 11 pagi,hari ini.

Sebelum ini, beberapa blogger mengeluarkan satu lampiran yang kononnya dipintas masuk ke e-mail milik Rafizi berhubung letupan bom di lima kawasan sekitar Kuala Lumpur pada 31 Disember.

Rafizi sebelum ini, menafikan penglibatan Pakatan Rakyat dalam bantahan yang akan diadakan ekoran kenaikan harga barangan pada 31 Disember ini di Dataran Merdeka.

EZY

No comments

Powered by Blogger.