"Abdullah tolak Islam punca Allah beri kekalahan kepada Umno/BN" - Nik Aziz


KOTA BHARU, 9 Mac (Hrkh) - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat berkata, kemenangan yang diberi Allah kepada PAS, KeADILan dan pembangkang lain di Malaysia adalah kerana tindakan Umno/BN yang sudah cukup melampau.
Kata Tuan Guru, rakyat Kelantan masih mahu mempertahankan kerajaan Islam yang telahpun dijalankan PAS sejak memerintah 18 tahun lalu.

Rakyat Kelantan tidak mahu idealisme Umno yang hanya menumpukan kepada kebendaan, mengangggap rakyat buta huruf dan mahu memperbodohkan rakyat, katanya.

Beliau juga memberi mesej peribadinya kepada Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi berikutan kemenangan BA dan pembangkang lain di beberapa negeri termasuk Kedah dan Pulau Pinang.

Secara peribadinya mesej Tok Guru kepada Abdullah ialah "Inilah akibatnya jika manusia tak dengar kata Allah".

"Faktor kemenangan bagi saya sebab kita perjuang Islam, Umno sudah melampau hingga hina rakyat sendiri, hina demokrasi, jangan harap nak jalan Islam demokrasi yang dia kata dia perjuangkanpun diselewengkan," katanya.

Tuan Guru berkata, amat tidak munasabah PAS antara parti yang mempunyai ahli paling ramai, tetapai tidak diberi ruang oleh kerajaan untuk mendapatkan akses media, hak demokrasi dan kebebasan untuk kita selaku rakyat Malaysia.

'Kita tak ada surat khabar, tak ada televisyen, kita macam orang asing, ini kerja melampau sebabkan rakyat jelek kepada Umno," kata Tuan Guru Nik Aziz.

Justeru katanya akibat rakyat marah dan meluat kepada Umno/BN, pilihan raya kali ini rakyat menunjukkan sokongan kepada pembangkang dan ia amat mengejutkan.

"Rakyat Malaysia kini ramai yang berpelajaran, lulusan universiti tetapi pemimpin Umno memperbodohkan rakyat, anggap rakyat buta huruf," katanya.

Selain itu antara faktor lain yang menyebabkan rakyat menolak Umno/BN ialah, di Malaysia ini katanya Umno/BN menolak hidayah Allah, malah Umno mendakwa bahawa Islam punca perpecahan dan tidak memajukan.

Umno juga katanya menjadikan rakyat seperti lembu yang hanya dianggap dengan memberi wang (jika lembu diberi rumput), dan rakyat akan menyokong kononnya.

"Ini kerja yang menjelekkan masyarakat, Islam kata haram dia (Umno) tak peduli, demokrasi kata tak boleh dia (Umno) kata boleh," katanya./wann.

No comments

Powered by Blogger.