GANU KITE – UMNO akan terus terhina dan dicemuh


Kecoh dan haru biru selepas PRU 12 satu satunya negeri yang terakhir pabila Adun Kijal di umumkan oleh MPPR sebagai MB baru bagi mengantikan Deris Jusoh.

Keputusan ini tidak mungkin akan ditarik semula kerana andainya Pak Lah menang, maka secara otomatiknya dia dianggap sebagai Raja. Hal ini tentu akan memalukan pihak istana. Maka Umno terengganu dengan isu MB secara rasminya di cemuh oleh rakyat kerana menghina dan memalukan pihak istana. Dengan peristiwa ini maka secara rasminya akan termaktub bahawa :


Umno terhina dan dicemuh kerana parti yang memperjuangkan ketuanan Melayu di umumkan sebagai parti yang menderhaka kepada Raja.
Umno terhina dan dicemuh kerana cuba mengekalkan ajaran sesat Islam Hadhari di Terengganu sebagai pusat ajaran sesat.
Umno terhina dan dicemuh kerana menang 2/3 tetapi buat kecoh dalam isu perlantikan MB Umno dicemuh kerana menang di Terengganu melalui undi hantu dan menubuhkan kerajaan HANTU.
Umno terhina dan dicemuh kerana isu ini akan jadi sejarah dimana generasi akan datang tahu bahawa kerajaan terengganu yang paling lambat di tubuhkan selepas PRU ke 12
Umno terhina dan dicemuh kerana menantu PM sebenarnya yang dibelakang tabir Deris Jusoh dalam projek Pulau Wan Man dan membazirkan wang ihsan.
Umno terhina dan dicemuh kerana mengekalkan Deris Jusoh alhadhari wal dolalah sebagai MB.

No comments

Powered by Blogger.