Ahmad Said dijangka MB 3 bulan sahaja

Oleh yb_pmn

"Selesai sudah sebuah drama (tak beres) berkaitan isu MB Terengganu. Ternyata puak-puak sekolah tak habis yang diketuai oleh BODOlah akhirnya mengiktiraf Ahmad Said sebagai MB Terengganu yang baru.

Namun, dalam keputusan sebulat suara MT dan pernyataan yang terpaksa mengunakan skrip (PM nak sebut nama MB pun tak ingat), tersirat sejuta dendam kesumat yang bakal meledakkan krisis yang lebih hangat dalam Ameno selepas ini.

Ada teori mengatakan bahawa PM dan MT terpaksa akur tidak melawan istana lagi sebagai jalan penyelesaian 'sementara'.

Apakah nasib geng 22?
Dalam pada mengiktiraf Mat Said sbg MB Trg., PM juga merelakan kes rasuah ahli politik Kijal (Mat Said) diteruskan. Bermakna dalam jangka masa tiga bulan MB baru Terengganu itu akan tersungkur.

Dengan kenyataan ringkas PM tentang Mat Said, bermakna juga banyak yang tersirat dan mungkin banyak juga agenda PM dan Deris serta geng 22 untuk membalas dendam. Mereka begitu aib dengan masalah yang dicipta oleh mereka sendiri. Malah dikatakan ada beberapa ADUN yang tidak dapat dihubungi langsung kerana malu untuk bersuara.

Tetapi kita mesti tahu dan ingat! Mat Said bukan bodoh dan sudah tentu tidak akan duduk diam untuk diaibkan pula.

Dalam jangkamasa diberikan kuasa ini, beliau sudah tentu akan mencipta sesuatu yang bakal menyelamatkan tampuk pemerintahannya. Adakah beliau sanggup dicop dalam sejarah sebagai MB paling singkat berkhidmat?

Antara agendanya adalah membuka juga fail2 rasuah golongan yang menentangnya. Apabila keadaan ini berlaku, maka terjadi kes pertindihan penyiasatan. Sekiranya PM tidak mahu melihat anak emasnya Idris diserkup oleh BPR, maka beliau pula yang akan mengarahkan BPR menutup kes Mat Said. Maka MB Trg itu akan selamat.

Dan banyak lagi perkara yang akan kita lihat nanti, bagaimana puak-puak ini akan bertelagah sesama sendiri. Ada lagi perkara yang tidak masuk akal yang tidak pernah kita fikirkan sebelum ini, sebagaimana kita tidak pernah terfikir bagaiamana Allah mencipta satu konflik perbalahan sesama mereka di dalam barisan sekular Ameno ini.

Sesungguhnya kejahatan dan penipuan itu pastinya menuju jalan kehancuran...Takbir!

No comments

Powered by Blogger.