PAS: Penyelamat Islam dan Bangsa

Oleh yb_pmn

"Terlalu ramai yang benci kepada Ameno/BeEnd dalam situasi sekarang. Kertelanjuran memilih pemimpin partsedikit sekular sebanyak menukar senerio politik tanahair terutama krisis istana yang melanda Terengganu sekarang.

Namun, malang yang menimpa rakyat Terengganu kebanyakannya datang drp golongan yang fanatik Ameno. Malah mereka langsung tidak memikirkan masa depan mereka.

Sanggup gadai dan melelong harga diri, tidak tahu menilai mana baik buruk dan tiada rasa hormat pada istana. Inilah Ameno (Untuk Melayu NO Otak).

Dalam situasi ini, barulah Melayu Ameno nampak betapa PAS lah yang memperjuangkan Islam dan nasib orang Melayu sejak dulu lagi. Keserdehanaan kehidupan puak-puak PAS menarik minat puak-puak Sekular untuk mula menghormati.

Dengan keimanan yang tipis, mereka lupa kita ada tanggungjawab besar kepada Allah SWT, bukan pada manusia samada ianya Perdana Menteri, MB, mahupun Sultan.

Dalam Islam kita mesti taat kepada ketiga-tiga pemimpin itu setelah kita mentaati semua perintah Allah.

Sebab itulah ahli dan pemimpin PAS sentiasa bernunajat selepas berusaha dalam sesuatu perkara. W/pun dihina, diangap kuno dan tidak layak memimpin, PAS tetap dengan perjuangannya.

Kita tidak dapat bayangkan bagaimana negara kita bakal membangun sekiranya tiada PAS. Apa akan jadi keadaan anak kita tanpa PAS, dan entah apa pula pegangan atau agama geberasi kita seterusnya tanpa PAS.

Sesungguhnya PAS adalah penyelamat bangsa yang meletakkan Islam sebagai landasan perjuangannya.


Hidup Islam! Hidup PAS! Hidup Sultan! Takbir!!!
"

No comments

Powered by Blogger.