Isu serangan di perancis, di sebalik tabir!



Dr Zainur Rashid Zainuddin

Di sebalik tabir !

Seorang penganalisa politik dari Kanada, Edward Corrigan menyifatkan bahawa serangan keganasan di Paris adalah satu helah politik.

Sesiapa sahaja boleh menyamar dan melaungkan kalimah Allah Akbar bagi menuduh keterlibatan kelompok Islam dalam serangan jahat tersebut.
Beliau berpandangan bahawa insiden tersenut adalah strategi bagi mendapatkan sokongan dan justifikasi kepada penglibatan ketenteraan AS dan Perancis secara besar-besaran dalam kancah perang di Syria.

Saya berpandangan bahawa seperkara lagi yang turut menjadi penyebab kepada serangan tersebut adalah untuk menutup kezaliman dan keganasan rejim zionis yang telah melakukan siri pembunuhan kejam kepada rakyat Palestin sepanjang mereka menjajah bumi Palestin sejak 1948 sehingga ke saat ini.

Apa yang berlaku di Irak, Syria, Mesir, Palestin dan Paris sebenarnya saling berkaitan di antara satu sama lain. Apabila semua negara Arab yang berjiranan dengan negara haram Israel hancur dan lemah, maka ia akan memudahkan misi pembinaan Negara Israel Raya dan penguasaan zionis terhadap dunia antarabangsa.

No comments

Powered by Blogger.