Red Warriors Tumbang Dengan Aib



SELAYANG, 15 APRIL 2014 - KELANTAN gagal meneruskan rentak cemerlang membenam ATM pada perlawanan lepas apabila dikejutkan Sime Darby, 4-0 dalam aksi Liga Super di Stadium Selayang malam tadi.

Pemain import SIme Darby, muncul wira pasukannya apabila menjaring tiga gol masing-masing pada minit ke-6,46 dan 69. Manakala satu lagi gol Sime Darby hasil sumbangan seorang lagi pemain import mereka, Mahmoud Amnah.

FT: Sime Darby 4-0 Kelantan

6' Mateo Roskam
46' Mateo Roskam
66' Mahmoud Amnah
69' Mateo Roskam

Foto Shazli Shamsuddin Photography



FT:
Perak 0-1 JDT
13' Nazrin Nawawi (JDT)

LionsXII 4-1 Pahang
8' Damion Stewart (PAH)
30' Safuwan Baharuddin (LNS)
79', 90+2', 90+4' Sufian Anuar (LNS)

Sarawak 3-2 ATM
31' Arostegui (ATM)
41' Junior Eldstal (SAR)
59' Chanturu (SAR)
73' Fazly Alias (gol sendiri ATM) (SAR)
74' Christie Jayaseelan (ATM)

Sime Darby 4-0 Kelantan
6', 46', 69' Mateo Roskam (SDA)
66' Mahmoud Amnah (SDA)

PKNS 2-2 Terengganu
21' Azlan Zainal (TER)
42' Mario Karlovic (TER)
62' Patrick Ronaldinho Wleh (PKNS)
77' Gunalan (PKNS)

1 comment

bat8 said...

Tuan,

Aku ucapkan padan muka! Aku dah tahu aib malam ini apabila membaca ulasan St3ve Darby ruangan sukan di akhbar sinar harian pagi tadi. Dia dah susun pemain-pemain untuk diaibkan malam ini dengan menyimpan barisan terbaik.

Sudah hampir sebulan aku memerhatikan gelagat SD ni bila buat kenyataan akhbar. Dia ni hari-hari mabuk air ketum ke, cakap merapu dan bagi pelbagai alasan auta atas kegagalan dan ketidakupayannya sebagai jurulatih. Dia ni masih terperangkap dalam zaman lampau dari segi tektikal dan menyusun strategi. Dia cuba tutup kelemahan dirinya dengan meletakkan kepada kepadatan jadual perlawanan macam le Kelantan tidak pernah harungi 3 musim berturut-turut dan juga pemain. Ada sahaja alasan untuk menutup kelemahan diri sendiri.

Sebenarnya Kelantan sudah mempunyai pemain-pemain yang mantap yang berupaya mencabar mana-mana pasukan pun. Yang nampak adalah kelemahan tektikal dan strat3gi jurulatih je yang tidak mampu menggunakan pemain yang ada.

Nak salahkan SD sep3nuhnya pun tak bol3h. SD t3ntu mahu terus jadi coach kerana gaji yang agak lumayan walaupun dia tahu dia gagal. Yang patut dipersalahkan ialah KAFA. Apa permainan KAFA aku tqk tahu.

KAFA dalam dua tiga musim ni agak banyqk duit sebab p3minat sentiasa memenuhi stadium. Juga disebabkan prestasi TRW yang konsisten, KAFA berjaya menarik banyak sponsor-sponsor.

S3mua ini akqn hilang jika prestasi buruk atau below keupayaan sebenar pasukan berterusan. R3kod SD dalam arena bolasepak tanahair terok. Pasukan-pasukan yang dibimbingi b3liau sebelum ini termasuk Johor dan Perak merudum dan prestasinya hambar.

Alasan KAFA ia ada kaitan dengan kontrak adalah alasan ciptaan. Baik kontrak coach atau pemain adalah l3bih kurang j3. Pasukan lain telah atau sedang m3nukar coah atau p3main yang terok sekarang. Mengapa KAFA je yang kata tak bol3h kerana akan membangkit masaalah.

Selain menukar SD,KAFA juga perluenamatkan khidmat Forkey Do3. Pemain ni langsung tidak menjadi aset pasukan. Prestasinya amat buruk. Gantilah dengan pemain lain yang bol3h m3njadi gadingan kepada Ghaddar atau m3mikul tanggung jawab sebaik Ghaddar apabila Ghaddar tak dapat diturunkan. Dalam keadaan sekarang,jika Ghaddar tak ada, si Forkey Doe diturunkan alamatnya k3na p3main bukan striker le yang kena jaring gol...itu kalau bol3h.

Powered by Blogger.