News Update :

Catatan Terbuka untuk Siti Kasim

September 6, 2016



Catatan Terbuka untuk Siti Kasim,

Saya bukanlah Da'ie, apatah lagi Pencetus Ummah. Saya cuma seorang manusia yang takutkan Allah. Di sini saya coretkan "sms" ringkas buat seorang peguam yang bernama Siti Kasim.

Siti, kamu mengaku seorang Melayu dan Islam, tetapi kau enggan melihat mahkamah Syariah dinaiktarafkan. Siti, kenapa kamu enggan dengannya sedangkan kamu bukan seorang penjenayah yang bakal menerima hukuman baru tersebut?

Siti, kamu sendiri mengatakan Sivil tidak boleh menjatuhkan hukuman sebat ke atas seseorang yang berumur 50 tahun ke atas. Siti, kalau penjenayah berumur 50 tahun merogol anak perempuan kamu, dan dijatuhkan hukuman minima penjara 5 tahun (seksyen 376), apakah kamu rasa ianya berbaloi dengan tekanan psikologi yang anak kamu alami seumur hidupnya?

Siti, kamu menanyakan kenapa kamu perlu ikut semua ni kerana kamu menganggap ia adalah antara kamu dan Tuhan. Siti, percayalah, kamu tak perlu ikut semua ini andai kamu berada di planet yang bukan diciptakan Tuhan!

- Muhammad Mujahid bin Ir Hj Mohd Fadzil

Artikel berkaitan SEMASA

Share this Article on :

0 comments:

 

© Copyright Kerabu Bersuara 2007 -2013 | Design by Kerabu Bersuara | Published by Kerabu Bersuara Group | Powered by Blogger.com.