(Konsep) Logo Kemerdekaan Ke-55 Oleh Perekabentuk Bebas

Kehadiran logo kemerdekaan ke-55 telah memberikan kesan yang serius kepada ramai perekabentuk tempatan, yang mana membuatkan ia dibincangkan dengan hangat di pelbagai media sosial sepanjang hari ini. Dan menariknya, beberapa perekabentuk turut sama hadir dengan beberapa lakaran konsep untuknya yang kelihatan lebih menarik.
Lakaran konsep pertama ini adalah oleh @abdusfauzi, mengikut kepada tradisi logo-logo kemerdekaan sebelum ini, membawakan rekabentuk yang ringkas dan cantik. Ia juga menyertakan pelbagai perkara yang disertakan oleh logo kemerdekaan yang ke-55 yang dikritik ramai.
Lakaran kedua ini dibawakan oleh @abelljeffry, yang mana memfokuskan kepada rekabentuk seumpama doodle, turut sama menyertakan pelbagai elemen, termasuk angka satu yang popular akhir-akhir ini.
Rekabentuk ketiga ini dibawakan oleh Kukubesi Manipulasi, dimana merupakan rekabentuk ringkas yang dilakukan bersempena dengan pertandingan cipta logo hari Merdeka yang dikendalikan mereka.
Rekabentuk ke-4 oleh saudara Mohamad Atif Mohamad Nadzir.
Rekabentuk ke-5 oleh saudara Afiq Nadzir.
Rekabentuk ke-5 oleh saudara Razman Naim.
Mungkin terdapat lebih ramai perekabentuk yang turut mempunyai rekabentuk konsep mereka tersendiri untuk kemerdekaan ke-55 tahun ini. Sekiranya ya, jangan lupa berkongsi bersama kami melalui ruangan komen dibawah.

http://amanz.my/2012/07/konsep-logo-kemerdekaan-ke-55-oleh-perekabentuk-bebas/

No comments

Powered by Blogger.