Pesanan Terakhir Mr Steve Jobs, Pengasas Apple (iPhone, iPad, iPod)



"Saya sudah pun mengecapi semua kejayaan dalam dunia perniagaan.

Pandangan orang lain, hidup saya adalah SEMPURNA!

Walau bagaimanapun, selain dari bekerja setiap hari, sebenarnya saya mempunyai hanya SEDIKIT kegembiraan. Akhirnya, "kekayaan" hanyalah yg saya kejar dalam kehidupan saya.

Pada ketika ini, saya berbaring di atas katil sebagai pesakit dan mengimbas kembali seluruh hidup saya, saya sedar bahawa semua pengiktirafan dan kekayaan yang saya sangat bangga selama ini telah sebenarnya akan menjadi sia-sia ketika menghadapi kematian.

Masa untuk "pergi" semakin tiba,..
Sekarang baru saya sedar!, apabila saya telah mengumpul kekayaan (Billion Ringgit) yang sangat mencukupi untuk menyara seumur hidup keluarga saya, saya terlepas pandang bahawa, realitinya dalam kehidupan kita perlu meneruskan perkara-perkara lain yang TIDAK berkaitan dengan KEKAYAAN semata-mata .... TIDAK SALAH MENJADI KAYA, TAPI HARUS SEIMBANG

Jika anda Tanpa henti mengejar "kekayaan" semata-mata, anda hanya akan bertukar menjadi seorang makhluk seperti saya.

Tuhan telah memberikan kita deria untuk merasa rasa cinta dan kasih sayang ikhlas dengan orang disekeliling kita, dan itu lah yang kita perlu hargai.

Ya, saya memang kaya! Dan saya SUKSES dalam hidup saya, namun semua ini saya tidak boleh dibawa ke akhirat bersama saya!

Apa yang saya boleh bawa hanyalah kenangan , dan peristiwa yang dicetuskan oleh "CINTA & KASIH SAYANG"

Itulah harta yang sesungguhnya yang akan BERSAMA ANDA, menemani anda, memberi anda kekuatan dan HARAPAN untuk HIDUP!
"DENGAN CINTA DAN KASIH SAYANG" anda boleh melakukan perjalanan jauh walaupun seribu batu. Hidup anda tidak mempunyai Batas! Pergi sahaja di mana anda mahu pergi. Mencapai ketinggian yang anda ingin kecapi!

Tahukah anda, Apakah katil yang paling mahal di dunia? - jawapannya "Katil Pesakit" ...

Anda boleh mengambil pekerja untuk memandu kereta untuk anda, membuat wang untuk anda, TETAPI anda TIDAK BOLEH membayar seseorang untuk menanggung penyakit itu untuk anda.

Jika anda hilang sesuatu Kebendaan, anda boleh mendapatkannya semula. Akan Tetapi ada satu perkara yang tidak boleh didapati apabila ia hilang, iaitu - "Kehidupan Sebenar".

Apabila seseorang masuk ke dalam bilik pembedahan, dia akan sedar bahawa terdapat satu perkara yang masih belum lakukan , iaitu "Kehidupan yang Sihat".

Mana-mana peringkat dalam kehidupan kita sejajar dengan peredaran masa, anda perlu tahu, kita akan Pergi juga suatu hari nanti

"HARGAILAH KASIH SAYANG" keluarga anda, cinta kepada pasangan anda, AKRAB untuk rakan-rakan anda ...
Belai diri anda dengan baik. Hargailah orang lain"

-Steve Jobs-

No comments

Powered by Blogger.