Pas Kedah Ada Pemimpin Berwibawa



Apabila saya tulis panjang mengenai jasa jasa Ustaz Azizan yg begitu banyak meskipun tempoh masa beliau selaku MB Kedah singkat, hanya sepenggal, ada yg datang menyoal

"Mengapa sekarang baru nak sebut kebaikan Allahyarham, selepas ketiadaannya, sedangkan dulu kutuk dia?"

Saya konsisten. Pemimpin seperti Ustaz Azizan saya sanjung, saya kagumi. Walauoun beliau tidaklah kenal baik dgn saya, banyak tulisan saya memuji beliau sejak beliau masih MB lagi. Yang sampai sekarang dilaminate dan digantung dalam kedai pun ada. Siapa siapa yang lalu Pekan Simpang Empat Kangkonh, boleh masuk singgah tengok Kedai Pakaian Timor. Ada artikel saya pasal arwah digantung dalam kedai tu. Pemimpin yg baik saya puji. Bukan kira dia kenai saya atau tidak. Kalau doa tak kenai saya langsung pun tapi pemerintahannya baik utk rakyat, saya puji. Setiausaha Politik beliau, Hj Muhammad Sanusi Md Nor & Setaiusaha Akhbar arwah, Sdra Helmi Khalid tahulah bagaimana saya sanjung arwah Ustaz dari jauh.

Ada jugak.yg kata, la ni dalam Pas dah tak dak pemimpin yang macam Ustaz Azizan, dah ketandusan leadership malah ada yang kata Pas Kedah dah mati pucuk!

Saya percaya, orang kata macam tu, adalah jugak orang yang sama dulu menentang Ustaz Azizan ataupun bersekongkol dengan kumpulan yg menentangnya.

Beza dulu depa masih dalam Pas, belum ada Amanah. Itulah ayat depa dulu, Ustaz taknlauak jadi MB, pro Umno, perongoih macam2. Lepas pada tu

depa buat Pasma, kemudian merengkey jadi GHB, Amanah dan la ni duk dlm.PH.

Ustaz Azizan dah letak benchmark tinggi utk Pas Kedah jika kembali memerintah. Jangan sangka Pesuruhjaya Dr Fakhruddin yg nampak macam tak banyak cakap itu, tidak reti memimpin. Lagi ada Hj Sanusi yg sgt detail ttg fakta fakta dlm pentadbiran.

Ustaz Azizan telah tggalkan legasi hidup utk jadi pedoman Pas dlm pemerintahan.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156058444388319&id=596018318

No comments

Powered by Blogger.