Bersatu Tawan Putrajaya, Bukan Jatuhkan PR

Idris Ahmad

Rakyat Selangor bersatu hati untuk menawan Putrajaya supaya melincinkan agenda untuk rakyat di negara ini. Bukan bersatu untuk menaikkan kembali Umno BN di Selangor yang terbukti parti yang mengkhianat amanah rakyat.

Banyak ganguan yang dihadapi oleh negeri Pakatan Rakyat selagi BN masih berkuasa di peringkat pusat.

BN yang tidak menghormati konsep Fedaralisme yang berjalan di negara ini. Banyak hak negeri dinafikan, sedangkan hak pusat seperti bayaran pasport, stem, cukai kastam, saman kesalahan lalu lintas, hasil minyak semua dibolot oleh kerajaan pusat.

Oleh itu cadangan Pengarah Jentera Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Mohd Zain Mohamed yang menyeru rakyat Selangor bersatu hati untuk menawan Selangor di dalam pilihanraya akan datang supaya seiring dengan Putrajaya adalah cadangan daripada orang yang kecewa.

Beliau mengatakan kerajaan PR gagal mengatasi masalah sampah, air dan peniaga bumiputera. Sebenarnya rakyat tidak menghadapi masalah, yang sakit dan tidak bernafas sekarang ialah kroni Umno yang tidak dapat projek. Sekarang syarikat kroni Umno telah dihinggapi histeria kerana syarikat pungutan sampah telah diambil alih oleh Kerajaan Tempatan. Sebab itu berbagai sabotaj dilakukan terhadap kerajaan negeri.

No comments

Powered by Blogger.