Panas! Rakan Blog Jaya Negara Didedahkan. Komen Beliau Boleh Dilihat

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTzeM50uRgf0EnNvL1Td-qPq7tPboLbmwOBKQsTO-w4-GIXsRYg8RmqlMzKYLnM09GmPl2xq65DaM3aYlZgQxQgm3JaV11qVntQQiskMCgKL2_o9Q1h_izLgL__wNV2SVLFnx9HK_tEaI/s320/thumbnail.aspx.jpeg 
ariff afandi bin khalil afandi said...
Salam semuanya, Sesiapa yang mahu ikut aku TALIPON LAH AKU..01116342016.. AKU TELAH SIAP SEDIA MAHU RAMPAS KUASA DARI KERAJAAN GILA.


Antara komen beliau ialah:


Blogger Jaya Negara said...
Lama aku tidak kesini... aku baru pulang dari perjalanan yang panjang.

Jasad ku telah kubawa kemasjid Nabawi.
Solat sunat di situ. Aku ada kerja untuk dilaksanakan.... tapi aku gagal.

kerna apa? Kerana aku terlalu sayangkan anak dan isteriku.

Aku pulang tanpa mengunjungi Kaabah
30 May 2012 09:19
Blogger Nurun Nur 9111 said...
salam saudara,errr...lama tidak kesini???ini kawan lama kita ke dhada???mr.abu tak???

yeyeh...apa khabar?

ps:lama tak dgr khabar,kitorang kat sini,slalu sebut2 nama...:)

-Annur-
30 May 2012 18:43
Blogger Jaya Negara said...
Ya saya kamu memang kenal saya. Susah sekarang ni nak perkenalkan diri sebab ada orang yg kerjanya memusnahkan Facebook dan blog yg tidak mereka gemari. Mereka ni ada gaji kot.

Semua tulisan saya di tapak-tapak hampir dibuangnya... cuma satu di Gila apa manusia yg terselamat.

Haritu saya dah ke Mekah tapi tak dapat tunai Umrah kerana ada hal lebih penting kena balik dulu.. nak pergi lagi tunggu ada rezeki.

Salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 22:40
Blogger Nurun Nur 9111 said...
ABuuuuuu!!!!

Saya yang kenal kamu dulu.. bukan annur..

Saya peminat kamu..
Walaupun kamu suka marah-marah..haha

Macamana keadaan di Madinah? Ada jenguk kubur Rasulullah? Bestnya..

Apa pun semoga kamu berbahagia..

Dhada
30 May 2012 23:02
Blogger Nurun Nur 9111 said...
Lain kali ke sana tak jenguk kaabah nanti saya sebat kamu..huhu

DH
30 May 2012 23:03
Blogger Jaya Negara said...
Dunia sekadar pentas ujian aje. Jika lulus berbahagialah kamu. Gagal cuba lagi sampai berjaya. Soalannya apakah yang diuji oleh Allah kepada kita manusia?

Benar kamu pasti merasakan kenapa begini jadinya hidup. Manusia semakin gila. Dari Madinah ke Jeddah 4jam naik teksi berapa kamu kena bayar. Rm 170. Dari Airport Jeddah ke Hotel yg 10 minit dgn teksi pun RM 170. Soalannya tak pa aku punya wang. Kepada yg tak punya wang mahu kemana diBumi asing ini.

Manusia tidak mahu pahala. Manusia lebih pentingkan duit aje. Iya benarlah jika ada yang berkata bukan semuanya begitu. Pasti ada yang baik hati sudi menghantar kemana pun tanpa bayar apa-apa. Soalannya memeras duit orang sudah jadi biasa disana.

Apa yang Allah uji sebenarnya adalah kemanusiaan kita... Manusia dibeza dgn makluk lain krn kemanusiaan juga. Mana2 mahluk selain manusia jika mahu jadi manusia dianggap melangggar fitrah dan dihukum mati... tapi manusia Allah izinkan jadi binatang tanpa redha Allah.

Manusia jadi buas sesama manusia. Manusia bangga dengan sifat ganas. Siapalah kita untuk menghadapi semua ini jika tanpa Allah.

Aku bersama-sama Allah Tuhan ku kemana-mana pun. Sekian salam sayang dari kenalan lama.
30 May 2012 23:11

KERABU: Pesanan dari pihak kami, Kembali lah kepada ajaran Islam yang sebenar. Semoga Allah mengampuni dosa kita dan seluruh umat Islam samada masih hidup atau yang telah meninggal. KEMBALI LA KEPADA AJARAN ISLAM SEBENAR.

1 comment

aysya said...

adus pening kpale lps bace page nih.. satu hapah pon tx paham.. yg pasti inilah yg berlaku kalau belajar sendiri tidak berguru, maka bergurukan syaitanlah jawabnye. Sama-sama ambil iktibar..

Powered by Blogger.