‘Berita Baik’ kepada pencinta-pencinta hiburan tanpa batasan. Ada pihak anjurkan Parti Disco sempena countdown 2008 31 Disember ini di Tuanku Mizan Golf dan Country Club di KualaIbai, Kuala Terengganu. Betapa kurang ajarnya pihak tersebut. Mereka tidak mempedulikan sensitiviti umat Islam di Terengganu ini.


Di bawah ini keratan publisiti yang diedarkan

Agaknya bagaimana program sebegini boleh dianjurkan di Terengganu? Inilah hadiah ajaran Islam Had hari yang diwarwarkan selama ini.

Bayangkan pada malam tersebut, Program ini dianjurkan sempena menyambut tahun baru dan berkebetulan juga dengan Majlis Pengisytiharan Kuala Terengganu sebagai Bandaraya Warisan Pesisir Air. Dalam Sinar Harian Rabu 26 Disember ada menyebutkan bahawa kos yang dibelanjakan untuk sambutan pengisytiharan bandaraya tersebut berjumlah RM10JUTA!!! Lihatlah pembaziran yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Umno dan Barisan Nasional tanpa mempedulikan rakyat Terengganu yang miskin.

Kami pemuda-pemuda bimbang sekiranya maksiat menjelang tahun baru makin berleluasa dan tidak mungkin dibendung lagi, takut-takut nanti, dengan kemurkaan Allah, diturunkanNya Bala seperti Tsunami dan seumpamanya. Bukan niat kami mahu meminta bala, tetapi memberi AMARAN kepada golongan yang lupakan Kebesaran dan kemurkaan Allah terhadap hamba-hambaNya yang melakukan maksiat dan kemunkaran.

Lebih-lebih lagi program ini dianjurkan di Premis yang menggunakan nama Tuanku Mizan (yang sekarang ini Yang Di Pertuan Agong Malaysia). YDPA Sultan Mizan dan Permaisurinya pula baru sahaja kembali dari mengerjakan ibadah Haji. Ini merupakan suatu penghinaan kepada YDPA Sultan Mizan yang menjadi Ketua Tertinggi bagi agama Islam, agama persekutuan Malaysia.

No comments

Powered by Blogger.