Berita Artis: Azwan Ali Ingin Berehat. Berita Baik buat Rakyat!



Berjalan-jalan di Forum Cari, kami terjumpa satu artikel dari akhbar yang diletakkan oleh forumers di sana. Kandungan akhbar tersebut mengisahkan kononnya Azwan Ali ingin berehat. Hampir keeluruhan forumers memberikan pandangan yang sama iaitu “Azwan Ali berehat sampai ke lahad pun, ada aku kesah?”. Dan kami yakin lebih 98% rakyat Malaysia akan berkata “Berehat sampai bila-bila pun lagi bagus”. Bukan begitu? Baca keluh-kelah mak ayam (dia yang ngaku) di akhbar tempatan baru-baru ini. Mungkin dari akhbar Metro seperti yang dicanangkan di blog puaka’nya yang Metro tak boikot dia. Metro pun satu, buat jatuh rating je korang tulis pasal mulut puaka ni.

Siapa tidak kenal pengacara sensasi dan bermulut laser, Azwan Ali yang tidak henti-henti dilanda kontroversi? Apatah lagi, setiap tahun ada saja cerita panas berkaitan dirinya, sekali gus menjadikan pengacara ini antara selebriti popular industri hiburan tempatan.

Tahun lalu Azwan pernah meluahkan pendirian tidak mahu lagi kariernya dikaitkan dengan kontroversi. Seakan-akan sukar dipercayai Azwan dan kontroversi memang sinonom bagai isi dengan kuku.

Bagaimanapun, belum sempat 2009 melabuhkan tirainya, sekali lagi peminat dunia hiburan tempatan menyaksikan pengacara dan penerbit Amboi…Amboi..Amboi ini dikejar kontroversi.

Biar beribu kali dia komited menginginkan pembaharuan dalam kerjayanya, namun ia tetap terjadi seperti dimaklumkan sebelumnya, Azwan dan kontroversi sudah sebati dan sukar dipisahkan. Justeru, mungkin disebabkan itu Azwan mengambil keputusan berehat sementara waktu.

Bunyi seperti merajuk dan kecewa dengan apa yang menimpa diri. Namun, tidak mungkin Azwan akhirnya menyerah kalah dan berputus asa dengan fenomena dunia hiburan tempatan kerana raja segala kontroversi ini begitu tabah mengharungi setiap dugaan mendatang sebelum ini.

Apatah lagi, kontroversi terdahulu lebih berbisa dan menyengat berbanding tahun ini. Keputusan Azwan merungkai seribu persoalan mengenai isu rehatnya itu.

Ketika dihubungi baru-baru ini, Azwan nampaknya bermain dengan teka-teki berkaitan isu rehatnya itu apabila dia tidak mahu berbicara panjang mengenai perkara berkenaan.

“Biarlah apa orang hendak kata mengenai diri saya selepas ini. Cukuplah dengan apa yang saya lalui dan terus terang saya sudah malas hendak layan atau ambil peduli benda remeh seperti ini. Lebih baik saya berdiam diri dan tumpukan kepada perkara baru yang akan saya buat nanti.

“Saya bukan merajuk atau kecewa dengan situasi menimpa diri. Lagipun, ini Azwan Ali. Cakaplah, apa saja kontroversi yang tidak pernah menerjah diri? Semuanya ada, tetapi Azwan masih di dalam industri ini dan mempunyai peminat tersendiri.

“Kalau artis lain, maaf cakaplah mungkin ada yang bunuh diri, putus asa dengan permainan kontroversi. Tetapi, Azwan tidak. Bukan cakap besar, tetapi itulah saya.

“Cuma, sejajar dengan pertambahan usia, saya mengambil keputusan berehat sementara waktu dalam karier yang begitu dicintai ini.

“Berkaitan sama ada lama atau sekejap, biarlah menjadi rahsia dan tanda tanya kepada semua. Ingin saya tegaskan, keputusan yang diambil bukanlah bermaksud saya bersara, tetapi sebenarnya berehat buat sementara waktu.

“Saya tahu pelbagai spekulasi akan timbul nanti, tetapi, percayalah saya akan kembali dan bergiat aktif dalam persada hiburan tempatan,” katanya.

Bukan saja ketiadaannya dijadikan persoalan malah dia juga bermain teka-teki apabila tidak mahu mengumumkan tarikh sebenar rehatnya bermula. Kata Azwan, mungkin bermula minggu depan, pertengahan atau akhir bulan, semuanya bergantung kepada keadaan.

Keputusan Azwan untuk berehat buat sementara waktu menjurus kepada spekulasi pengacara ini sudah tidak menerima apa-apa tawaran gara-gara blog sensasinya itu. Namun, Azwan menafikan sekeras-kerasnya pernyataan terbabit.

“Saya tahu benda ini akan timbul, tetapi, sebenarnya ia tiada kaitan langsung. Berkaitan blog saya disaman Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) pun tidak betul. Saya cuma mendapat surat amaran saja dan tidak lebih daripada itu.

“Berkaitan blog sudah lama tidak dikemas kini bukanlah berpunca daripada surat amaran itu. Cuma, saya sibuk dan tiada rasa nak tulis. Pedulikan apa orang nak kata, tetapi hati kecil saya berkata tidak untuk menulis blog sekarang.

“Mereka di luar sana, jangan memandai buat andaian yang saya tidak menerima apa-apa tawaran disebabkan blog saya itu. Kamu semua mana tahu perkara sebenarnya? Tahu cakap saja.

“Kalau hendak tahu, tahun ini rezeki saya melimpah-ruah. Masuk hari ini saja, sudah tiga bulan saya tidak cukup rehat dan tidur gara-gara menyiapkan program TV dan mengacarakan majlis.

“Tuhan itu Maha Adil. Walaupun karier saya dihujani dengan pelbagai kontroversi, rezeki saya tidak tertutup. Malah, semakin baik rezeki saya tahun ini. Buktinya, saya baru saja selesai menghabiskan program raya untuk RTM yang berkonsepkan komedi muzikal, Lagi-lagi Raya.

“Membariskan artis terkenal tanah air seperti Izwan Pilus, Tomok dan Stacy sudah tentu dapat mencuit hati semua. Saya bersyukur sangat di sebalik kontroversi, RTM masih memberi kepercayaan kepada saya untuk berkarya. Lagipun, bukan senang meraih kepercayaan mereka. Sekiranya saya teruk sangat, sudah pasti mereka tidak mahu menjalin kerjasama dengan saya lagi,” katanya.


Orang bukan nak bekerjasama dengan ko.. tapi diorang nak cari rezeki. Terima je la offer.. Perasan!

Kami difahamkan, Entri terbaru di blog Azwan Ali adalah mengenai kutukkan terbuka terhadap Adibah Noor. Perlbagai hinaan dilemparkan termasuk menyamakan muka Adibah Noor dengan babi. Azwan Azwan.. Berikut sedikit petikan dari artikel yang dilemparkan oleh Azwan Ali the Puaka.

TAKZIAH LAH UNTUK ARTIS GEMUK PALING PUAKA TU !!!! HANJINNKAN AZWAN ALI LAGI…!!!! CAKAP KAT DIA….SEDAR LAH DIRI GEMUK BABI OOI….TUHAN BAYAR CASH KAT MUKA KO YANG MACAM APAM BALIK BASI TU…..!!!! SETAKAT BAKAT DIA ….YANG HAUZZ….YANG TAK KEMANA TU…..DIA HANYA LAYAK JADI MENTOR LORI TONG SAMPAH CAMPUR TONG TAIK JER DIK DIK NUN….APA KELAZZ DIA NAK AJAR ORANG KAN???

SURUH DIA BANGUN PAGI PAGI….AJAR DULU MAK BAPAK DIA….CARA DIDIK ANAK…SUPAYA TAK MEMBESAR MACAM BABI…..DAN AJAR MAK BAPAK DIA….SUPAYA DAPAT ANAK ANAK ANAK MULIA….BUKAN ANAK ANAK HARAM MACAM DIA TU KAN….YANG ASYIK NAK MENGHANJINKAN ORANG???? KAH KAH KAH KAH…….

SETAKAT ALBUM PUN TAK TERJUAL….SETAKAT SINGLE YANG LAPUK TAK KEMANA…ADA HATI NAK AJAR INSAN LAIN SELOK BELOK DUNIA SENI??? PEERAHHHHHHH……………..DIA LAYAK JADI MENTOR KAT KANDANG BABI JER WOKAY???? ITU PUN KOT KOT BABI BABI SUDI TENGOK MUKA BURUK DIA TU…..MAK HAYAM TERGEBUZZ RASA….BABI TENGOK DIA PUN….BABI PUN BERTERABUR LARI…….KAH KAH KAH KAH….SEBAB??? MUKA BABI BETUL LAGI LAWA DARI MUKA SI BABI ARTIS GEMUK TU LAH…..KAH KAH KAH………

http://ohartis.com/azwan-ali-ingin-berehat-berita-baik-buat-rakyat/

No comments

Powered by Blogger.