Bila Ibrahim Ali Mahu Isytihar Masuk UMNO?

utusan050709





Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali pada hakikatnya sudah merupakan ahli UMNO. Status sebagai ’bebas’ yang dipakai sebenarnya hanyalah tiket untuk menyeberang sedikit demi sedikit ke arah UMNO. Masakan tidak, Manek Urai yang langsung tiada kaitan dengan Pasir Mas pun dijelalahi oleh Ibrahim untuk berkempen memburuk-burukkan parti yang meminjamkan lambang bulan kepadanya.

Lihatlah hari ini Mingguan Malaysia 5 Julai 2009 yang memaparkan kempen Ibrahim di Manek Urai yang menyerang Menteri Besar Kelantan. Katanya, kenyataan Nik Aziz yang mempelawa Perdana Menteri berdebat hanyalah untuk menutup kesilapannya dalam isu kerajaan perpaduan.

Ibrahim samada baru tersedar dari tidur atau masih lagi tidur. Ini kerana umum mengetahui bahawa cadangan debat timbul ekoran laporan polis yang dibuat oleh Pemuda UMNO di bawah pimpinan Anuar Safian. Ini berikutan kenyataan Nik Aziz yang membuat perumpamaan UMNO dengan ajaran sesat Ayah Pin dan komunis. Nik Aziz mempunyai hujahnya sendiri, dan hujah inilah yang mahu didengar dalam medan debat. Apakah yang menjadi masalah sangat hendak berdebat dengan Nik Aziz? Bukankah selama ini media massa yang dimiliki UMNO/BN sering menghentam Nik Aziz siang dan malam tanpa henti? Takut sangatkah ingin mendengar hujah balas?

Ibrahim berkata, PAS perlu berdebat dulu dengan DAP kerana DAP menolak Islam. Ibrahim lupakah bahawa jalinan PAS dengan DAP masih baru dan muda. Jahil sangatkah Ibrahim untuk mengkaji sejarah bagaimana jalinan persahabatan UMNO dengan parti komponen BN sudah terjalin setengah abad, tetapi sudahkah mereka menerima Islam. Bukan sahaja mereka tidak menerima Islam, bahkan UMNO sendiri pun sudah menjadi sama dengan mereka! Lihat di sini pendirian parti Gerakan sebagai contoh di dalam isu cadangan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkenaan isu hudud.

Saya cadangkan, Ibrahim isytiharkanlah cepat-cepat masuk UMNO. Rakyat Pasir Mas menunggu hari sahaja untuk menghukum Ibrahim dalam pilihanraya umum nanti. Itupun kalau Ibrahim boleh menjadi calon UMNO. Kalau tidak, nampaknya berteduh sekali lagilah Ibrahim di bawah lambang payung….

http://ahmadfadhli.wordpress.com/

No comments

Powered by Blogger.